Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 14:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder de her fejl

Vi er ved at ligge vores hjemmeside over på en ny server, men får fejl som dem her.

Warning: pg_exec(): Query failed: ERROR: relation "forside" does not exist in /usr/local/www/bruger/www/index.php on line 34

Warning: pg_fetch_array(): supplied argument is not a valid PostgreSQL result resource in /usr/local/www/bruger/www/index.php on line 35

Nogle der ved hvad de betyder og hvad fejlen evt kunne være.

Vi bruger php og postgreSQL
Avatar billede 20 Nybegynder
18. november 2004 - 14:35 #1
Lad og se noget kode?
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 14:37 #2
Ja selvfølgleig sorry :)

<?
                          $query_stor = pg_exec($linkid, "SELECT * FROM forside WHERE pos = '1'");
                          $data_stor = pg_fetch_array($query_stor, 0);
                        ?>

Det skal lige siges det har kørt som det skal på vores gamle server.
Avatar billede stois Nybegynder
18. november 2004 - 14:46 #3
Har du også overført PostGre DB'en?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2004 - 14:47 #4
Og tabellen "forside" findes i din PostGres-database? Og den står kun med små bogstaver?
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 14:47 #5
Ja den er smidt ind i db biblioteket
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 14:49 #6
erik hmm den er jeg ikke helt sikker på, vi fik det tidligere firma til at brænde databasen ned på en cd og vi har så taget dem og smidt ind i db biblioteket.

Det er dog måske ved at gå op for mig at man selv skal oprette et eller andet i phppgadmin som er sådan et admin interface. Det er vel der vi skal oprette den tabel eller ?
Avatar billede stois Nybegynder
18. november 2004 - 14:55 #7
ja det er inde i admin interfacet i skal oprette databasen...
Jeg kender dog ikke ikke postgre så godt, arbejder KUN med MySQL...
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 15:08 #8
Okay det jo noget vildt avanceret noget ser det ud til ;)

Men hvad kan vi så realt bruge de filer til som vi har på CDen.

Jeg kan se der er en masse valgmuligheder i det admin system, kan man bare tage og copy/past det kode vi har i filerne, eller hvordan skal det gøres ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2004 - 15:12 #9
Hvis det kan hjælpe så har vi det her inde i den database som hedder forside.

-- We first drop everything that might have been created previously.
DROP TABLE forside;

BEGIN;

CREATE TABLE forside (
    pos integer,
    stamp timestamp not null default now(),
    billede varchar,
    url varchar,
    projekt_navn varchar
);

-- INSERT POSTS

INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('1', 'default.gif');
INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('2', 'default.gif');
INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('3', 'default.gif');
INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('4', 'default.gif');
INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('5', 'default.gif');
INSERT INTO forside (pos, billede) VALUES ('6', 'default.gif');

COMMIT;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2004 - 15:16 #10
De sql-sætninger er ikke en PG-database. Du kan udføre dem i admin systemet (led efter
noget med SQL), og så skulle det trille.
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. november 2004 - 08:17 #11
okay jeg vil lige prøve mig frem i dag, så må vi se om det kan lykkes :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. november 2004 - 20:05 #12
Jeg fik forsiden til at virke ved at lave en tabel som hedder forside og så bare smid koden ind i noget sql. Kanon forklaring ved jeg ;)  men ved ikke helt hvad jeg gjorde.

Men min projekt database virker ikke helt som den skal selvom der også er lavet en tabel og noget der hedder squeeze eller sådan noget i den retning. Men det en helt anden sag, i fik vist mig hvordan det laves, så smid nogle svar så i kan få lidt point.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. marts 2005 - 12:49 #13
Nå ser ikke ud til, jeg nupper dem selv