Avatar billede europe Nybegynder
18. november 2004 - 09:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

java.net.SocketException: SSL implementation not available

Hejsa

Jeg har haft min kode til at køre på 1.3 version af java og har nu lige opgraderet til 1.4.2_03 version af java - det har gjort af at min HTTPS connection nu fejler med følgende fejl.

java.net.SocketException: SSL implementation not available

Jeg har følge kode til at lave connection med.
System.setProperty("java.protocol.handler.pkgs",
                            "com.sun.net.ssl.internal.www.protocol");
      Security.addProvider(new com.sun.net.ssl.internal.ssl.Provider());

      URL url = new URL(p_addresse);

      SSLSocketFactory factory=(SSLSocketFactory)SSLSocketFactory.getDefault();
      SSLSocket socket =(SSLSocket)factory.createSocket(url.getHost(), 443);

Er der nogen der ude der kan fortælle mig hvordan jeg løser dette problem - da jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad der er galt.´

/Europe
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 09:44 #1
HTTPS og SSL er indbygget i Java 1.4+.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 09:44 #2
Jeg lavede på et tidspunkt denne kode:

import java.net.*;
import java.io.*;
import java.security.*;
import java.security.cert.*;

import javax.net.ssl.*;

public class HttpsGet {
  public static void main(String[] args) {
      try {
        SSLContext sslctx = SSLContext.getInstance("SSL");
        sslctx.init(null, new X509TrustManager[] { new MyTrustManager() }, null);
        HttpsURLConnection.setDefaultSSLSocketFactory(sslctx.getSocketFactory());
        //HttpsURLConnection.setDefaultHostnameVerifier(new MyHostnameVerifier());
        URL url = new URL("https://www.xxxx.dk/");
        HttpsURLConnection con = (HttpsURLConnection) url.openConnection();
        if (con.getResponseCode() == HttpsURLConnection.HTTP_OK) {
            InputStream is = con.getInputStream();
            OutputStream os = new FileOutputStream("C:\\z.z");
            byte[] b = new byte[1000];
            int n;
            while ((n = is.read(b)) >= 0) {
              os.write(b, 0, n);
            }
            os.close();
            is.close();
        }
        con.disconnect();
      } catch (NoSuchAlgorithmException e) {
        e.printStackTrace();
      } catch (KeyManagementException e) {
        e.printStackTrace();
      } catch (MalformedURLException e) {
        e.printStackTrace();
      } catch (FileNotFoundException e) {
        e.printStackTrace();
      } catch (IOException e) {
        e.printStackTrace();
      }
class MyTrustManager implements X509TrustManager
{
    public void checkClientTrusted(X509Certificate[] chain, String authType) {
    }
    public void checkServerTrusted(X509Certificate[] chain, String authType) {
    }
    public X509Certificate[] getAcceptedIssuers() {
        return null;
    }

//class MyHostnameVerifier implements HostnameVerifier {
//  public boolean verify(String urlHostName, SSLSession session) {
//      return true;
//  }
//}
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 09:45 #3
Ikke længere noget com.sun.net.ssl.internal
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 09:46 #4
Den der trust manager er vist kun nødvendig hvis det er et hjemme lavet
certifikat.
Avatar billede europe Nybegynder
18. november 2004 - 10:08 #5
Er der nogen forskel på at sende og modtage ? For som jeg kan se er det du har lavet til at modtage med. Hvor imod det jeg laver er til at sende med.

/Europe
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 10:19 #6
Min kode sender en request og læser en respons (client)

Skal du læse en request og sende en respons (server) ?
Avatar billede europe Nybegynder
18. november 2004 - 10:33 #7
Øh ja .
Min skal åbne forbindelsen - sende enbesked og så modtage et response på den besked.

Jeg har prøvet at lave noget ligende dit.
Og ja sgu det virker... :-)
Jeg siger mange tak for din hjælp - smid et svar og du kan få points for dit besvær.

/Europe
Avatar billede europe Nybegynder
18. november 2004 - 10:35 #8
Kan dog ikke undvære TrustManager - det giver en fejl

SSLContextImpl is not initialized

/Europe
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 10:37 #9
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 10:37 #10
Så må du jo tage den med.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 10:38 #11
Det er selvfølgelig surt at skulle skrive sin kode om p.g.a. Java opgradering.

Men "com.sun.net.ssl.internal.www" har altså en vis usupporteret klang.
Avatar billede europe Nybegynder
18. november 2004 - 10:46 #12
Jamen så'en er det - man er vel opmærksom på at det kan give problemer at opgradere sine versioner af miljø'er og det faktisk lige meget hvad det er.