Avatar billede jesper_dk Nybegynder
16. november 2004 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk layout

Hej :-)

Jeg er ved at lave en windows applikation, hvor jeg har x antal knapper.

Disse knapper vil jeg gerne have til at fylde så meget som muligt afh. Af hvor mange knapper der er vist.

i Java er der noget der heder et GridLayout, der styrede størrelse og placering af div. GUI elementer.
så hvis man f.eks. trækker et vindue stører placere GUI elementerne sig anderledes og ændrer størrelse.

findes der noget tilsvarende i C#, eller skal jeg selv placere mine knapper og opdatere der position og størrelse??
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:04 #1
Nøgle ordene er dock & anchor.

Se f.eks. http://www.csharphelp.com/archives/archive71.html
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:08 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:11 #3
Det er ikke mit indtryk at brugen af dem er så almindelige som brug af layout
i Java.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:11 #4
og et svar
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
18. november 2004 - 10:42 #5
det virker som jeg gerne vil have det - tak for hjælpen