Avatar billede donnie Nybegynder
16. november 2004 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned ?

Her er historien:

Har en 1,4 GHz AMD Palmino proc, m. 256 DDR ram. Installerede en 120 GB Maxtor DiamondMax 9 harddisk i april, der har virket upåklageligt. Computeren skulle være virus-fri. Forleden dag ville jeg så spille lidt Diablo 2 og installerede spillet. Kørte så en Video-Test, som spillet anbefaler og computeren gik sort. Tænkte ikke videre over det og startede op igen, samme resultat ved start af spillet. Det viste sig også at ske ved andre spil. Lagde så mærke til at "Primary IDE no 80 conductor cable installed" kom frem i startuppen. Underligt, idet jeg har det korrekte kabel, korrekt installeret. Jeg foretog så en reperation af Windows XP (prof). Det der så skete var at så snart Win var installeret og den booter fra HD'en, kan man lige nå at skimte den sorte win xp opstartskærm hvor så skærmen bliver blå med denne tekst:
"Det er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Kontroller, om der er vira på computeren. Fjern eventuelle nyligt installerde harddiske eller harddiskkontrollere. Sørg for, at harddisken erkorrekt konfigureret og afsluttet.
Kør CHKDSK /F for at kontrollere, om harddisken er beskadiget, og genstarte computeren.
Tekninske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B (0xF9E49640,0x0000034,0x00000000,0x00000000)"

Har ikke installeret nogle harddiske eller kontrollere, så det er vel udelukket. Har ingen vira  (så sikker man nu kan være). Har tjekket HD'en med CHKDSK og med Powermax (check program fra Maxtor) og ingen af dem fandt fejl. Kan ikke starte op i fejlsikret tilstand da det giver samme resultat (kun i dos mode, og det hjælper mig ikke så meget (kunne dog køre en chkdsk)).

Så jeg er lidt tabt her. Er ikke nogen stor ekspert, så jeg håber atfå nogle "svar for dummies".
Hjælp mig til at få magten over min comp igen.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 19:54 #2
Det sker tit og det er et problem med windows som fucker det op det kan dog både være selve windows og driver... men for at gøre en lang historie kort ville je gselv formatere den og så smide det ind igen... men hvis du har data du ikke vil midste er det et andet problem.. så skal du have fat i microsoft hjemme side og kigge og håbe på i kan klare det ved hjælp af den.. men jeg har selv oplevet det nogen gane og det nemmeste at gøre at nu bare at geninstallere windows...

Det er en anden god grund til at have lavet en system HDD ved hjælp af partitioner og en til alt det andet ikke mindst alle sine downloads så de ikke går tabt når man geninstallere windows... for det går sq tit ned....
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2004 - 20:01 #3
Har Googlet lidt rundt, og kan kun give smoelf ret:
Formatering og nyinstallation.

Det går igen i næsten alle spørgsmål om dette problem.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 20:02 #4
Du kan dog også lige prøve en fdisk /MBR... det det kan være den lige har smide master boot recorden....
Avatar billede donnie Nybegynder
16. november 2004 - 20:14 #5
Det ser sgu ud til at intet nytter. Snøft. Farvel personlighed. Føler mig nøgen. ARGHHHH.....  Tak for Jeres kommentarer. Rejs Jeres glas for endnu et offer for Microsoft! Farvel!!!
Avatar billede donnie Nybegynder
16. november 2004 - 21:00 #6
I'll be damed!! Prøvede som det sidste at installere windows forfra uden at formatere (troede jo en repair ville være tilstrækkeligt, men det var det vidst ikke) . DET VIRKEDE SKU. Beholdte alle data. Jeg er glad.
Avatar billede donnie Nybegynder
03. december 2004 - 17:10 #7
tak for henvendelserne