Avatar billede jgkl Nybegynder
16. november 2004 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

View med kun mine dokumenter.

Davs derude!

Jeg sidder og arbejder på en database, hvor jeg skal fremstille nogle uafsluttede sager for brugeren, når de åbner database, men det ville være rart hvis de kun så deres egne sager, som ikke var afsluttet. skal der oprettes et view for hver bruger, eller kan det gøres på en smartere måde.
16. november 2004 - 10:15 #1
Der er forskellige måder at gøre det på. I min erfaring er den bedste måde at lave et view, der er kategoriseret på brugernavn. Dernæst laver man en page med et embedded view, der viser dette view. Under show single category skriver man som kode @UserName, så ser brugeren kun sine egne dokumenter. Denne page kan man så referere til i outline'en som f.eks. "Mine sager".
Avatar billede jgkl Nybegynder
16. november 2004 - 14:00 #2
hmmmm.  det fungere så godt, så jeg end ikke får min egne at se... jeg får blot et tomt view i notes, men i designeren ser jeg alle dokumenter...
16. november 2004 - 14:26 #3
Husk at @UserName returnerer navnet i canonical format, dvs. "CN=...", så værdien for brugernavnet i den første kolonne i view'et - som skal være Categorized - skal også være i canonical format. I designeren ser man altid alle dokumenter i et embedded view med show single category, så det er ikke en fejl.
Avatar billede jogii Nybegynder
16. november 2004 - 16:49 #4
Så skal du sætte viewet til at folde dokumenthierarkiet ud i view-properties.
Dette er en god måde at gøre det på som Kasper siger, men du mister muligheder for at anvende bruger-sorterbare kolonner.
Hvis du får brug for dette vil løsningen være at have Shared-Private on first use-oversigter og i SELECT angive noget med @UserName. Det koster en del mere performance og give forskellige andre problemer, men er den "gamle" måde at gøre det på.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
16. november 2004 - 23:33 #5
Hvis det ikke har indflydelse andre steder, kan du på dokumenterne tilføje et readers field med brugerens navn eller gruppe, og lade dette styre det. Så kan den samme oversigt bruges af alle, uden kategoriseringer mm.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
16. november 2004 - 23:34 #6
..husk at tilføje dig selv eller en gruppe du er medlem af i feltet :-)
Avatar billede jgkl Nybegynder
17. november 2004 - 09:45 #7
Hej med Jer

Jeg gjorde som kaspertm havde foreslået i den første og det virkede også fint, det var bare mig som ikke havde fjernet [cn] fra det felt, som den skulle agere på.

Point til kaspertm