Avatar billede cole Nybegynder
15. november 2004 - 20:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Automatisk ændring af Form størrelse ved forskellige skærmopløsni

Jeg har lavet et program som køre som en .exe fil. Hvis programmet køre med en skærmopløsning på 800x600 ser resultatet hæderligt ud, men hvis jeg kører på en PC som er sat op til 1024x768 så sidder hele molevitten ude i venstre side hvilke ikke ser særligt pænt ud. Findes der en måde hvorpå man kan læse PC'ens slærmoplysning inden programmet køre så programmets brugerflade kan tilpasse sig skærmopløsningen?
Avatar billede sjh Nybegynder
15. november 2004 - 20:46 #1
Private Sub Form_Load()
Dim intWidth As Integer
Dim intHeight As Integer

  With Screen
      intWidth = (.Width \ .TwipsPerPixelX)
      intHeight = (.Height \ .TwipsPerPixelY)
  End With

  Me.Caption = intWidth & " x " & intHeight
End Sub
Avatar billede martin_moth Mester
16. november 2004 - 09:36 #2
Lidt snak om emnet:
eksperten.dk/spm/341326