Avatar billede amiedk Nybegynder
15. november 2004 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Browse efter mappe

Hejsa

Jeg har tidligere fået hjælp til at browse efter et billede og sætte stien til det ind i min base. Virker fint (http://www.eksperten.dk/spm/398209) Nu skal jeg lave samme funktion hvor man bare ikke vælger et billede, men vælger mappen. Jeg har brugt samme fremgangsmåde med at sætte koden fra http://www.mvps.org/access/api/api0001.htm ind og lave en funktion på knappen der siger :

Private Sub Command116_Click()
Dim Mappesti As String
    Mappesti = Module1.GetOpenFile
    Me.Dokumentmappe = Mappesti
End Sub

Den åbner også, men den vil jo have man vælger en fil og ikke bare en mappe. En der lige kan give mig et hint til hvad jeg skal lave om for at få det til at virke ??

Har i min tabel et feldt der hedder Dokumentmappe og der skal stien til den valgte mappe ende i.

Mvh
Malene
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2004 - 17:48 #1
not sure if this is what you want
http://www.mvps.org/access/api/api0002.htm
Avatar billede amiedk Nybegynder
15. november 2004 - 19:57 #2
Hejsa

Ja tror det er det, men tror det går lidt galt for mig. Jeg har sat koden ind i en modul og kaldt den Module2. I koden til knappen har jeg skrevet :
Private Sub Command116_Click()
Dim Mappesti As String
    Mappesti = Module2.BrowseFolder
    Me.Dokumentmappe = Mappesti
End Sub

det laver den fejl i. Hvad gør jeg talt ?? Jeg er ret sikker på min kode her er forkert, men jeg ved virkeligt ikke hvordan man ellers skal skrive den. Der står ikke noget om det inde på den hjemmeside.

Malene
16. november 2004 - 09:05 #3
Du skal angive en titeltekst til Browse-dialogboksen:

Mappesti = BrowseFolder("Angiv dokumentmappe")
Avatar billede amiedk Nybegynder
16. november 2004 - 10:52 #4
Tak, men mugs sendte en løsning på mail i går aftes til mig. Det hele køre som det skal nu. Skal bare lige have mugs til at skrive herinde :o)

Malene
Avatar billede mugs Novice
16. november 2004 - 11:17 #5
:o)
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2004 - 18:15 #6
dont want to make too much bother, but thats isnt the way to do things!
16. november 2004 - 18:25 #7
I kind of agree on this one.

Terry havde vist egentlig givet løsningen inden Mugs - uden om Eksperten - gav dig den på mail.

Mugs, du kender da også både skrevne og uskrevne regler her på eksperten.
Avatar billede mugs Novice
16. november 2004 - 18:39 #8
Det har I da ret i.

Sagen var, at jeg i et andet spørgsmål skulle returnere en db til amiedk. Så så jeg, at der var problemer her og lavede et eksempel, som jeg sendte. Og det er der jo ikke noget forgjort i.

Jeg burde blot ikke have lagt et svar idag. Men points bliver selvfølgelig fordelt.
16. november 2004 - 18:42 #9
jeg regnede nok med, at der var en 'fornuftig' forklaring :o)