Avatar billede peternh Nybegynder
12. marts 2001 - 13:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

xsl:variable

Tak for det hurtige svar. Jeg var dog desværre lidt upræcis mht. min notation. I virkeligheden bruger jeg ikke <a href...>. Jeg benytter <xsl:element>, hvorfor jeg slet ikke skriver < og >. Jeg forestiller mig, at en variabel muligvis slet ikke kan indeholde HTML-tags. Ifølge Michael Kays definition burde det dog kunne lade sig gøre.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2001 - 13:19 #1
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2001 - 13:21 #2
Hvad mener du med at du ikke skriver <>?

Her er der et link til syntax:

http://www.w3schools.com/xsl/el_variable.asp

/per
Avatar billede peternh Nybegynder
12. marts 2001 - 13:32 #3
Det jeg mener er, at med <xsl:element> og tilhørende <xsl:attribute> klarer xsl det for een.
Avatar billede js26 Nybegynder
12. marts 2001 - 14:30 #4
Kan det her bruges:

<xsl:attribute-set name=\"link\">
<xsl:attribute
name=\'href\'>http://www.eksperten.dk
</xsl:attribute>
<xsl:attribute-set>

Herefter kan du skrive:

<a xsl:use-attribute-sets=\"link\">eksperten</a>
Avatar billede peternh Nybegynder
12. marts 2001 - 15:06 #5
Det hjælper mig desværre ikke, da <xsl:attribute-set> kun kan bruges på højeste niveau og derfor ikke kan indlejres i en <xsl:variable>. Mange tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede js26 Nybegynder
12. marts 2001 - 15:13 #6
Hvorfor vil du have det ind i en variabel
Avatar billede peternh Nybegynder
12. marts 2001 - 15:17 #7
Jeg laver et kald, <xsl:apply-templates>, hvis endelige resultat jeg gerne vil checke og derefter udskrive. Det mener jeg, må gøres ved at indlejre det i en <xsl:variable>.
Avatar billede peternh Nybegynder
12. marts 2001 - 15:26 #8
Sikke en god idé du gav mig! Jeg kan jo sagtens lave en variabel, således at jeg kan checke indholdet, uden nødvendigvis at udskrive denne variabel. Jeg kan bare udskrive indholdet udenom variablen. Hele pointen er så, at man ikke kan gemme en <a href...>, hvordan man end vælger at skrive den, i en <xsl:variable>. Endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede js26 Nybegynder
12. marts 2001 - 15:30 #9
Good Luck
Avatar billede js26 Nybegynder
19. marts 2001 - 11:13 #10
Jeg skriver lige et dummy-svar, så du får mulighed for at acceptere.
Ellers vil dit spørgsmål blive liggende som åben forever.
:-)
Avatar billede kao Nybegynder
22. marts 2001 - 21:31 #11
Som sagt - en lille løkke der kan gemme links fra en xml fil ud på en html side:

<xsl:for-each select=\"Felt\">
  <xsl:element name=\"a\">
  <xsl:attribute name=\"href\">http://<xsl:value-of select=\"Link\"/>
  </xsl:attribute>
  <xsl:value-of select=\"Tekst\" />
  </xsl:element>
</xsl:for-each>
Avatar billede kao Nybegynder
22. marts 2001 - 21:31 #12
Som sagt - en lille løkke der kan gemme links fra en xml fil ud på en html side:

<xsl:for-each select=\"Felt\">
  <xsl:element name=\"a\">
  <xsl:attribute name=\"href\">http://<xsl:value-of select=\"Link\"/>
  </xsl:attribute>
  <xsl:value-of select=\"Tekst\" />
  </xsl:element>
</xsl:for-each>