Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 00:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lidt udvidelse af formmail.

Hi der har dette formmail script.

<table>
    <tr>
        <td>
        Navn<br>
        <INPUT type="text" id=navn name=navn value='<%=session("navn")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Adresse<br>
        <INPUT type="text" id=adr name=adr value='<%=session("adr")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Post & By<br>
        <INPUT type="text" id=post name=post value='<%=session("post")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Telefon<br>
        <INPUT type="text" id=tlf name=tlf value='<%=session("tlf")%>' size=40 maxlength=40>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Mail<br>
        <INPUT type="text" id=mail name=mail value='<%=session("mail")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
</table>

Og Vil gerne havde tilføjet at man kan vælge under mail, en menu som heder bamse. hvor man kan vælge feks blå grøn gul eller. noget i den stil, håber i kan hjælpe.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2004 - 00:35 #1
Du ka' lave det som en select.

<select name="bamse">
<option style="background-color: "0000FF">Bl&aring;</option>
<option style="background-color: "00FF00">Gr&oslash;n</option>
<option style="background-color: "FFFF00">Gul</option>
</select>
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
11. november 2004 - 00:39 #2
Og hvis det er noget som skal behandles af et script skal du ha nogle værdier på også:

<select name="bamse">
<option value="BLÅ" style="background-color: "0000FF">Bl&aring;</option>
<option value="GRØN" style="background-color: "00FF00">Gr&oslash;n</option>
<option value="GUL" style="background-color: "FFFF00">Gul</option>
</select>

- Rasmus!
Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2004 - 00:45 #3
Nårh ja... Godt set rasmus_h ... *G*
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
11. november 2004 - 00:47 #4
Hehe, bare en lille indskydelse ;) Klokken er jo mange...
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 01:06 #5
Nu har jeg sat det ind som følgende og det virker fint men kommer ikke med på mailen jeg får når jeg har prøvet det. det ser ud som her.

<table width="181">
    <tr>
        <td width="271">
        Navn<br>
        <INPUT type="text" id=navn name=navn value='<%=session("navn")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="271">
        Adresse<br>
        <INPUT type="text" id=adr name=adr value='<%=session("adr")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="271">
        Post & By<br>
        <INPUT type="text" id=post name=post value='<%=session("post")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="271">
        Telefon<br>
        <INPUT type="text" id=tlf name=tlf value='<%=session("tlf")%>' size=40 maxlength=40>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="271">
        Mail<br>
        <INPUT type="text" id=mail name=mail value='<%=session("mail")%>' size=40 maxlength=40>*
        </td>
    </tr>
    <td width="271">bamse<select name="bamse" style="width: 215; height: 23">
<option value="BLÅ" style="background-color: "0000FF">Bl&aring;</option>
<option value="GRØN" style="background-color: "00FF00">Gr&oslash;n</option>
<option value="GUL" style="background-color: "FFFF00">Gul</option>
</select>*

</table>
  <!--<input type="submit" value="Betal...>>" name="B1">-->
  <br>
  <INPUT type="submit" value="Send ordre" id=send name = send>
  <INPUT type="button" value="Tilbage" onclick="window.open('varer.asp','frame1')">
</form>

<%
if request("send") = "Send ordre" then
    ok = true
    session("navn") = request("navn")
    session("adr") = request("adr")
    session("post") = request("post")
    session("tlf") = request("tlf")
    session("mail") = request("mail")

    if len(request("navn")) < 2 then
        session("navn")  = "?"

    elseif len(request("adr")) < 2 then
        session("adr") = "?"

    elseif len(request("post")) < 2 then
        session("post") = "?"

    elseif len(request("mail")) < 2 then
        session("mail")    = "?"
    else
        txt =  request("navn") & vbCrLf & request("adr") & vbCrLf &  request("post") & vbCrLf & request("tlf") & vbCrLf &  request("mail") & vbCrLf
        Set Rs = session("oconn").Execute("SELECT produkt, overskrift, pris, ant, auto FROM ordrelinier WHERE [session] = " & session.SessionID & "")
        if not rs.eof then
            while not rs.eof
                txt = txt & rs(3) & " " & rs(1) & " " & rs(2) & vbCrLf
                rs.movenext
            wend
        end if

        sendbesk

        'Sletter ordrelinier
        Set Rs = session("oconn").Execute("DELETE auto FROM ordrelinier WHERE [session] = " & session.SessionID & "")

        Response.Redirect("tak.htm")
    end if

Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2004 - 01:37 #6
Det er jo klart. ;)

Du skal også indsætte "bamse".

session("bamse") = request("bamse")

Programmere sjældent i ASP, så du må selv regne resten ud eller få hjælp af en der har mere forstand på det. :)
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 03:27 #7
hi der henninghabor og rasmus_h i har begge 2 været med til at fixe mit problem men det ja nok min forklaring var det ikke helt nok men jeg fandt selv ud af resten, men hvis i begge 2 gider svare på mit indlæg giver jeg 50 p hver da i hjalp mig på vej begge 2. håber i er tilfredse for hjælpen var stor.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
11. november 2004 - 08:25 #8
Nu må I ikke hænge mig op på det, men skal dine session("mail") = request("mail") ikke ændres til session("mail") = request.form("mail")

- Rasmus!
Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2004 - 14:44 #9
Her er et svar.
Avatar billede the-ghost Nybegynder
24. februar 2007 - 13:15 #10
så får du dem bare alle ;) ingen svar fra den anden. Håber det er oki
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
25. februar 2007 - 10:41 #11
Det er helt fint med mig ;)