Avatar billede d3h4s Nybegynder
10. november 2004 - 16:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem 2 routere ?

Jeg har en router fra Zyxel fra CyberCity og en fra Linksys..

Jeg skal ha dem forbundet, så nettet kan køre gennem Zyxel'en til min linksys.. Der er forbindelse mellem dem..

Jeg har en computer i kælderen, som er sat til min Zyxel hvor nettet kører fint..

Så har jeg sat en linksys med trådløs mulighed på for, at ku få internet ovenpå(grunden til at det blev en router istedet for accespoint er lang), og der er forbindelse mellem computeren ovenpå.. Men der er ik forbindelse til internettet.. Hvordan får jeg det ?
Avatar billede d3h4s Nybegynder
10. november 2004 - 16:13 #1
Kan det passe, at det er fordi linksys'en kører PPPoE interface og CC's PPPoA ? :/
Avatar billede benneharli Juniormester
10. november 2004 - 17:38 #2
Du kan sådan set bare sætte et kabel fra LAN porten på din zyxel til LAN porten i din LinkSys...

Ellers skal du sætte din LinkSys til at have ZyXel routeren som DNS lookup, således at LinkSys'en spørger på ZyXel'en som så spørger på nettet. Du skal bare huske at det skal være to forskellige IP net. Dvs. at hvis LAN'et på ZyXel'en hedder 192.168.0.x, skal LAN'et på LinkSys'en hedder 192.168.1.x (eller noget andet for den sags skyld)

Håber det hjælper lidt

/Benjamin
Avatar billede benneharli Juniormester
10. november 2004 - 17:39 #3
ZyXel'en skal selvfølgelig også være gateway for Linksys'en, ellers hænger det ikke sammen.
Avatar billede kenp Novice
10. november 2004 - 22:25 #4
hvis du bruger denne løsning fra benneharli

"Du kan sådan set bare sætte et kabel fra LAN porten på din zyxel til LAN porten i din LinkSys..."

så skal du også lige huske at deaktiver dhcp i din linksys.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
11. november 2004 - 08:27 #5
Okay.. Tak for hjælpen, men jeg er slet ik sat ind i det her netværk på sådan et plan, så jeg ku meget godt tænke mig at vide hvordan jeg gør ?
Avatar billede kenp Novice
11. november 2004 - 09:11 #6
Du køre kort sagt guiden i din linksys så kan det lade sig gøre at ændre alle oplysninger.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
11. november 2004 - 15:45 #7
Okay.. Takker.. :)
Avatar billede benneharli Juniormester
14. november 2004 - 16:03 #8
Virker? ;-)
Avatar billede d3h4s Nybegynder
16. november 2004 - 21:29 #9
yeh, har fået det til at virke, men ved ik helt hva jeg gjorde..
Avatar billede benneharli Juniormester
16. november 2004 - 23:21 #10
Fedest... Lukker du så ikke lige spørgsmålet ;-)
Avatar billede d3h4s Nybegynder
17. november 2004 - 17:18 #11
How?
Avatar billede kenp Novice
17. november 2004 - 17:30 #12
lig et svar og accepter det selv.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 20:29 #13
:P