Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 20:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvorfor ville den ikke ligge noget ind i db

hej eksperter.

Jeg er ved at lave et forum, til en skole opgave, men jeg kan ikke få den til at trække noget ud, i kan se min kode her..

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>.::K-Punktets Forum::.</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
Du er i forum: Film<br /><br />
<?
$x = $_GET['submit'];
$bruger = $_GET['text'];
$indlag = $_GET['text'];
$tal = "1";
$username = "SYSDBA";
$password = "masterkey";
$host = "localhost:c:/KPUNKTETDB.GDB";

if ($x == "Plov")
{
$dbh = ibase_connect($host, $username, $password);
$sql = "INSERT INTO ffilm (id,dato,bruger,indlag) VALUES ( '" . $tal . "',  NOW() , '" . $bruger . "', '" . $indlag . "')";

$udskrift = ibase_query($dbh, $sql);
$fed = "SELECT * FROM ffilm";
    $resultat = ibase_query($fed);
    echo "Total antal indlæg : " . ibase_num_fields($resultat) . "<br /><br />";

    while ($row = ibase_fetch_object($udskrift))
    {
        if ($tal < "10")
        {
            $dtal = "0" . $tal;
        }
        else
        {
            $dtal = $tal;
        }

        $tal++;
        echo "NR.: " . $dtal . "<br />";
        echo "Dato: " . $row['dato'] . "<br />Bruger: " . $row['bruger'] . "<br />Indlæg: " . $row['indlag'] . "<br /><br />";

    }
else
{
    echo "<form action='forum.php?gang=2' method='get'>
                        Bruger: <input name='bruger' type='text' size='80' maxlength='50'><br>
                        Indlæg: <textarea name='indlag' cols='80' rows='10'></textarea><br><br />
                        <input name='submit' type='submit' value='johan'></form>";
}
?>

</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 20:26 #1
Måske
if ($x == "johan")
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 20:27 #2
Så skal du også lige
$bruger = $_GET['bruger'];
$indlag = $_GET['indlag'];
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 20:43 #3
kigger lige på det
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 20:44 #4
du skriver måske, jeg bliver nok nødt til at få lidt mere...
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 20:46 #5
det var ikke det... :-(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 20:52 #6
Hvis du har rettet det jeg skrev, så får du i hvert fald en anden reaktion end før, ikke?
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:05 #7
nej det gør jeg ikke, når jeg har udfyldt min form der, og trykker på min submit knap, ryder den bare formen og så er der intet sket
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 21:21 #8
Så prøv at skrive det som jeg skriver. Eller, alternativt, vis os din kode, så jeg kan finde din skrivefejl.
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:23 #9
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>.::K-Punktets Forum::.</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
Du er i forum: Film<br /><br />
<?
$x = $_GET['plov'];
$bruger = $_GET['bruger'];
$indlag = $_GET['indlag'];
$tal = "1";
$username = "SYSDBA";
$password = "masterkey";
$host = "localhost:c:/KPUNKTETDB.GDB";

if($x == "plov")
{
$dbh = ibase_connect($host, $username, $password);
$sql = "INSERT INTO FFILM(id,dato,bruger,indlag) VALUES( '" . $tal . "'  NOW() , '" . $bruger . "' '" . $indlag . "')";

$udskrift = ibase_query($dbh, $sql);
$fed = "SELECT * FROM FFILM";
    $resultat = ibase_query($fed);
    echo "Total antal indlæg : " . ibase_num_fields($resultat) . "<br /><br />";

    while ($row = ibase_fetch_object($udskrift))
    {
        if ($tal < "10")
        {
            $dtal = "0" . $tal;
        }
        else
        {
            $dtal = $tal;
        }

        $tal++;
        echo "NR.: " . $dtal . "<br />";
        echo "Dato: " . $row['dato'] . "<br />Bruger: " . $row['bruger'] . "<br />Indlæg: " . $row['indlag'] . "<br /><br />";

    }
else
{
    echo "<form action='forum.php?gang=2' method='get'>
                        Bruger: <input name='bruger' type='text' size='80' maxlength='50'><br>
                        Indlæg: <textarea name='indlag' cols='80' rows='10'></textarea><br><br />
                        <input name='submit' type='submit' value='post indlæg'></form>";
}

$gede = "SELECT * FROM FFILM";
$printe = ibase_query($gede);
$ploven = ibase_fetch_object($printe);

echo $ploven
?>

</body>
</html>
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:24 #10
se lige bort fra de sidste 4 linje i php koden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 21:29 #11
Hvis du laver ting om, som jeg ikke har sagt du skulle, så er det ikke sikkert det
virker.

Hvad med at starte igen ved toppen af dette spørgsmål?
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:34 #12
jeg har ikke ændret andet end du har skrevet, det sidste er fordi jeg har indsat noget i tabellen, via interbase, og så prøvet at skrive det ud.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2004 - 21:51 #13
Jo du har ændret en masse, bare eet eksempel:
  <input name='submit' type='submit' value='johan'></form>";
  <input name='submit' type='submit' value='post indlæg'></form>";
Der er en vis forskel. Hvis du prøver fra toppen af dette spørgsmål så kan du nok
få det til at virke.
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:54 #14
ok sry, jeg prøver lige igen fra toppen af :-)
Avatar billede rusen Nybegynder
08. november 2004 - 21:57 #15
ok nu får jeg de her fejl:

Warning: ibase_connect(): I/O error for file "c:/KPUNKTETDB.GDB" Error while trying to open file unknown Win32 error 2 in c:\apache\apache\htdocs\forum.php on line 21

Warning: ibase_query(): no InterBase link resource supplied in c:\apache\apache\htdocs\forum.php on line 24

Warning: ibase_query(): no InterBase link resource supplied in c:\apache\apache\htdocs\forum.php on line 26

Warning: ibase_num_fields(): supplied argument is not a valid InterBase result resource in c:\apache\apache\htdocs\forum.php on line 27
Total antal indlæg :

Warning: ibase_fetch_object(): supplied argument is not a valid InterBase result resource in c:\apache\apache\htdocs\forum.php on line 29

og min kode er her:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>.::K-Punktets Forum::.</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
Du er i forum: Film<br /><br />
<?
$x = $_GET['submit'];
$bruger = $_GET['bruger'];
$indlag = $_GET['indlag'];
$tal = "1";
$username = "SYSDBA";
$password = "masterkey";
$host = "localhost:c:/KPUNKTETDB.GDB";

if($x == "johan")
{
$dbh = ibase_connect($host, $username, $password);
$sql = "INSERT INTO ffilm (id,dato,bruger,indlag) VALUES ( '" . $tal . "',  NOW() , '" . $bruger . "', '" . $indlag . "')";

$udskrift = ibase_query($dbh, $sql);
$fed = "SELECT * FROM ffilm";
    $resultat = ibase_query($fed);
    echo "Total antal indlæg : " . ibase_num_fields($resultat) . "<br /><br />";

    while ($row = ibase_fetch_object($udskrift))
    {
        if ($tal < "10")
        {
            $dtal = "0" . $tal;
        }
        else
        {
            $dtal = $tal;
        }

        $tal++;
        echo "NR.: " . $dtal . "<br />";
        echo "Dato: " . $row['dato'] . "<br />Bruger: " . $row['bruger'] . "<br />Indlæg: " . $row['indlag'] . "<br /><br />";

    }
else
{
    echo "<form action='forum.php?gang=2' method='get'>
                        Bruger: <input name='bruger' type='text' size='80' maxlength='50'><br>
                        Indlæg: <textarea name='indlag' cols='80' rows='10'></textarea><br><br />
                        <input name='submit' type='submit' value='johan'></form>";
}
?>

</body>
</html>
Avatar billede rusen Nybegynder
14. januar 2005 - 16:33 #16
jeg lukker her, tak for hjælpen