Avatar billede horsted Nybegynder
07. november 2004 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afvikle kode fra database serverside ?

Hej alle eksperter

Jeg ville gerne høre om det på nogen måde er muligt, at afvikle kode hentet fra en database serverside? Altså fx hente '<asp:Label id="label1" runat="server" visible="true"></asp:Label>' som tekst og putte det i en literal på siden, og derefter bruge den label du har hentet serverside. Eller kan man opnå ligende på anden måde?

Håber ikke overstående er total volapyk =) På forhånd mange tak!

Mvh, Horsted
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2004 - 21:59 #1
Jeg er ikke siker på at jeg forstår dig.

Du kan vel sagtens lave en label i .aspx filen og så i din .aspx.cs fil
hente noget fra databasen og assigne det til label.

Jeg er ret sikker på at du ikke kan få det hentede fra databasen
processet af ASP.NET compileren (bl.a. fordi det er en compiler !).
Avatar billede horsted Nybegynder
07. november 2004 - 22:48 #2
Hej Arne

Tak for den hurtige respons. Du har forstået mig korrekt, for som du selv siger kan jeg ikke kan få det hentede fra databasen
processet af ASP.NET compileren ;/

Jeg er ved at lave et mini-CMS som har en skabelon (.aspx), som har en label hvortil jeg assigner indholdet fra databasen. Men jeg ville jo gerne kunne bruge fx components, labels etc. som indhold - og det er det jeg ikke kan greje hvordan man normalt gør. Alternativt kunne jeg selvfølgelig gemme hver .aspx side og 'droppe' database da indholdet så vil blive renderet/processeret...

Er der andre 'snyde' måder hvorpå man kan få bruge bruge commponents labels i indhold gemt i en database?

Takker igen...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
08. november 2004 - 08:55 #3
Du kan lægge en PlaceHolder på din side, og så kan du tilføje labels til den PlaceHolder fra din codebehind.

Så skal du gemme de informationer i databasen, som er nødvendige for at lave en label.

Det må se nogenlunde sådan ud:
Label label = new Label( ... ... værdier fra database ... );
placeHolder.Add(label);
Avatar billede horsted Nybegynder
08. november 2004 - 13:43 #4
Hej Niels

Det var også den løsning jeg fandt ud af i nattens løb (Godmorgen =) Takker for hjælpen - læg et svar så du kan få dine velfortjente point...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
08. november 2004 - 14:30 #5
tak
Avatar billede horsted Nybegynder
08. november 2004 - 15:12 #6
Selv Tak =)