Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 19:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

.NET - C# server

Hej..
Jeg er så småt begyndt på at lærer ASP.NET og jeg vil gerne skive i sproget c#..  jeg har hendet microsoft .NET framework 1.1  og jeg bruger  ASP.NET Web Matrix  men jeg kan ikke få c# koderne til at virke i det men vb virker fint, hvad kan der værer galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2004 - 19:53 #1
Kan du konkretisere "jeg kan ikke få c# koderne til at virke" lidt ?
Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 21:54 #2
ehm..  tjaa når jeg åbner en side men en form..  så nå jeg klikker reagere servern ikke på det..  jeg tænker på om jeg kan ha glemt et eller andet..
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 22:19 #3
Husk at vælge C# når du laver et dokument - så der kommer dette i toppen af dokumentet: <%@ Page Language="C#" %>.
Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 22:25 #4
det har jeg husket..  jeg kom til at tænke på kan det værer pg.a at jeg har en apache server til at kører ved siden af og men .NET serveren kører på port 8080  men jeg kan bare ikke lige se sammen hængen.. :P
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 22:27 #5
kan du se en .aspx fil uden serveren? Altså i localhost?
Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 22:29 #6
den laver en script fejl  så nej.. det kan jeg ikke
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 22:33 #7
så prøv at køre denne fil:
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i

virkede hos mig..
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 22:50 #8
Virker det så?
Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 22:51 #9
det ser ikke ud til at virke.. min kode ser sådan her ud:
<%@ Page Language="C#" %>
<script runat="server">

    // Insert page code here
    //
    // C#
    void Button1_Click(object sender, EventArgs e) {
        TextBox1.Text = System.DateTime.Now.ToString("F");
    }

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        <asp:TextBox id="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Buttons"></asp:Button>
        <!-- Insert content here -->
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 23:23 #10
du skal jo lige smide "OnClick=Button1_Click" ind i asp:button
Avatar billede zpinner Nybegynder
07. november 2004 - 23:31 #11
jaae så virker det..  syntes da det er lidt underligt når koden kommer fra html.dk
nå men så virker det jo sådan set fint nok hehe  nu når jeg har dig  kender du så ikke nogle gode steder hvor man kan læse artikler om .NET,  og så må du heller svare denne gang sådan du kan få dine points :D
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 23:42 #12
sidder også lærer på html.dk, og lavede også den fejl, men vidste fra en anden tutorial, at man skal skrive kommandoen i OnClick, hvilket de faktsik også nævner i html.dk's tutorial..
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 23:43 #13
Altså.. html.dk's tutorial er snart færdig, og jeg kan ikke finde andre danske, men en god engelsk en er: http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/
Avatar billede agz Nybegynder
07. november 2004 - 23:43 #14
og asp.net
Avatar billede zpinner Nybegynder
08. november 2004 - 16:02 #15
det er bare  kanon :P

tak for hjælpen..