Avatar billede emiljensen Nybegynder
07. november 2004 - 18:57 Der er 5 kommentarer

Spørgsmål i forbindelse med betalingsside

der er kommet rigtig mange af de der brugerbetalings hjemmesider. Hvor brugerne betaler for at få noget "ekstre" ud af siden. De sider jeg tænker på er sådan nogle som dating.dk, scor.dk, nightleif.dk, dkby.dk, hotpeople.dk osv. (spørgsmål 1) De de tjener de fleste penge på, er det bruger bealing? Og hvilke sider tror i der tjener mest, de der gå-i-byen sider, dating siderne eller er der nogle helt andre bruger betalingsider som tjener mere. Jeg overvejer at starte en side op med bruger betaling (Har en god ide men vil ikke ud med den).

(spørgsmål 2)kan det økonomisk betale sig. Regner med at få omkring 100.000 brugere og ca. 15.000 brugere om dagen. Regner med at ca. 10.000 køber "+ profil om måneden" hvad er der af indtægter og hvad er der af udgifter (server til 15.000 mennesker om dagen, et system til at lave bank overførelser osv)

(spørgsmål 3)
Hvis en kunde fx betaler 45 kr om måneden til mig via bruger betaling på nettet med hendes dankort hvor meget får jeg så og hvad får banken af procenter for at lave overførelsen

(spørgsmål 4)
på mange sider betaler man via dankort eller andre plastick kort. Er det muligt for mig som driver siden at sende giro-kort ud i stedet og så betaler de den vej over i stedet. og er de nogle problemer med det. Og hvad koster det at kunne udsende giro-kort

det var alt :0)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2004 - 19:09 #1
1. Det kan man ikke sige entydigt. Hvis tingene hænger godt sammen, så vil du have mange brugere, der finder betalingen rimeligt, hermed kan du også tjene på reklamer, sponser penge, evt. salg og affiliated. Det der er kodeordet her er ballance. Ballancen mellem prisen og den service der udbydes, ballancen mellem antallet af brugere og hvad du kan tjene på andre ting.

2. Det vil det kunne hvis du får balancen rigtig

3. Se www.dibs.dk

4. Det er muligt, men kan næppe betale sig, det skal være let for både dig og brugerne
Avatar billede emiljensen Nybegynder
07. november 2004 - 21:15 #2
Hvorfor jeg spørgere om det med giro-kort er fordi at der er ingen under 18 år som har et dankort. Så det ville være nemmere for en 16 årige at modtage og indbetale et giro-kort frem for at skulle låne et dankort af hen/hendes forældre. Så kan det lade sig gøre at udsende giro-kort og hvad kræver det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2004 - 21:24 #3
Der er flere løsninger (jeg husker ikke om de er beskrevet i dibs siden) både giro, postopkrevning m.m. Husk også på købeloven og gyldighed af køb når den der køber er under 18
Avatar billede emiljensen Nybegynder
07. november 2004 - 23:09 #4
hvad siger den
Avatar billede cpufan Juniormester
18. november 2004 - 17:11 #5
men de fleste har en mobiltelefon, og man kan så lave en løsning hvor man betaler med sin mobil istedetfor.