Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 13:42 Der er 11 kommentarer

LInk med automatisk dato

Hej jeg har en kalender på nettet, som jeg godt ville have et direkte link til på skrivebordet, men hvis jeg kopierer det så er det altid den samme dato, det skulle gerne være dagsdato linket finder.

Eks: https://post.xxxxxx.dk/xxxTeam/CalendarWrapper2.asp?mailNickName=r.skok.xxxxxxx&mail=r.skok.nordstrand@xxxxxxxx.dk&sesID=&display=Skolekalender&sDate=7&sMonth=11&sYear=200

Kan i hjælpe med det.
Mvh. rasmusd
Avatar billede tofte Juniormester
07. november 2004 - 14:14 #1
Hvis du bruger Internet Explorer. Kan du gemme nedenstående som eks link.vbs. Følgende lille vbScript åbner så siden

Dim IE
Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")

With IE
        .menubar=1
        .toolbar=1
        .statusBar=1
        .navigate "https://post.xxxxxx.dk/xxxTeam/CalendarWrapper2.asp?mailNickName=r.skok.xxxxxxx&mail=r.skok.nordstrand@xxxxxxxx.dk&sesID=&display=Skolekalender&sDate="&Day(now)&"&sMonth="&Month(Now)
        .visible=1
End With

'wait a while until IE as finished to load
Do while IE.busy
loop

Set IE = Nothing
Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 14:34 #2
Jeg kan se at det link jeg har lavet mangler år med, men det lykkedes mig at lave det selv udfra dit fine script.
Kan man lave så at der automatisk bliver tastet login og kodeord ind samtidig ?

Og til sidst, kan man åbne flere link i samme script.

Jeg giver gerne flere point.

Mvh. Rasmusd
Avatar billede tofte Juniormester
07. november 2004 - 14:37 #3
jeg er ikke helt med, skriver man ikke brugernavn og password i linket, hvorfor skal det så sættes ind?
Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 14:40 #4
Det er så man slipper for at skrive det ind ved åbning af kalender, og hvordan skal det skrives direkte i linket i så fald ??

Mvh. Rasmusd
Avatar billede tofte Juniormester
07. november 2004 - 14:40 #5
Du kan godt have flere link i den samme, eks

Dim IE,IE2
Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
Set IE2 = CreateObject("InternetExplorer.Application")

With IE
        .menubar=1
        .toolbar=1
        .statusBar=1
        .navigate "http://www.eksperten.dk"
        .visible=1
End With

With IE2
        .menubar=1
        .toolbar=1
        .statusBar=1
        .navigate "http://www.sydbank.dk"
        .visible=1
End With

'wait a while until IE as finished to load
Do while IE.busy
loop
Do while IE2.busy
loop

Set IE = Nothing
set IE2 =nothing
Avatar billede tofte Juniormester
07. november 2004 - 14:43 #6
Jeg troede bare at linket indeholdte den information
mailNickName=r.skok.xxxxxxx&mail=r.skok.nordstrand@xxxxxxxx.dk, men det lader det til at den ikke gør, hvis du siger man skal taste brugernavn og kodeord.

Da jeg ikke kender den konkrete hjemmeside, kan jeg ikke sige hvad der er muligt!
Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 15:17 #7
Jeg tænkte på noget i stil med :
http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=XXXXXXXs001&pass=XXXXXX,
hvor login og kodeord automatisk bliver angivet.
Men det er under php, er det anderledes med asp. og hvor skal det stå i scriptet. Jeg får en loginboks, hvor brugernavn og adgangskode skal angives.
Jeg har accepteret dit svar, men kan ikke se om der er sket noget.
Mvh. Rasmus
Avatar billede tofte Juniormester
07. november 2004 - 15:30 #8
Det ser ikke ud til at det har virket, så prøv igen. Det kan sikkert godt lade sig gøre at få linket til at ufylde felterne(hvis det ikke er sådan en boks som popper fram, men den er en del af siden). Det kræver bare, at jeg ved hvad felterne hedder.
Så kan du bare skrive :
....
'wait a while until IE as finished to load
Do while IE.busy
loop
IE.document.mf.usr.value="uname"
hvor mf er navnet på formen og usr er navnet på feltet.

Jeg kan ikke tilgåsiden, da jeg ikke er stofakunde, så jeg kan ikke sige hvad der skal stå. Du kan evt sende kildekoden til siden, så kan jeg hjælpe med at få det rigtige fyldt ind.

Du skal dog være opmærksom på, at nogle sider forbyder at man laver sådanne scripts.
Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 15:40 #9
Det er ikke stofanet, og når jeg forsøger at vise kilde ved login, kan jeg ikke få den frem, først efter at jeg har tastet brugernavn og kodeord ind åbnes siderne og jeg kan få ´kilden frem, og der kan jeg ikke se noget om kodeord.
Kilden er her:

<HTML>
    <HEAD>
    <SCRIPT Language="Javascript">
    function window.onload() {
        var calendarFrame = document.frames("calendarview");
        if(calendarFrame.document.readyState == "complete") {
            var oStyles = calendarFrame.document.createStyleSheet();
            oStyles.addRule(".tdFolderPath","display:display");
            oStyles.addRule("#NEWITEM","display:none");
            oStyles.addRule("#NEWMENU","display:none");
            oStyles.addRule("#divCalStatus","display:none");
            oStyles.addRule("#delete","display:none");
            oStyles.addRule("#addressbook","display:none");
            oStyles.addRule("#print","display:display");

        }

    function openPrintWindow(){
        var owaDom=window.open('https://post.xxxxxxx.dk/exchange/r.skok.xxxxxxxx/kalender/?cmd=contents&d=7&m=11&y=2004','','','owaDom.focus();owaDOM.print()')

    }

    </SCRIPT>

    </HEAD>
    <BODY topmargin="0" leftmargin="0">

<IFRAME id="calendarview" src="https://post.xxxxxxx.dk/exchange/r.skok.xxxxxxxx/kalender/?cmd=contents&d=7&m=11&y=2004" width="100%" height="100%"></iframe>
    </BODY>
</HTML>
Mvh. Rasmusd
Avatar billede rasmusd Praktikant
07. november 2004 - 19:55 #10
TIl Tofte, kan du anvise litteratur eller sider på nettet med god vejledning til disse windows scripts.

Mvh. Rasmusd
Avatar billede tofte Juniormester
08. november 2004 - 14:26 #11
Faktisk ikke.

Jeg har selv lavet mange asp sider så skiftet er ikke så stort. Men ellers bruger jeg jeg www.devguru.com til opslag.

Ovenstående kan ikke bruges til at indsætte koder mm.