Avatar billede narrr Nybegynder
06. november 2004 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scroll en editbox med setdlgitemtext

Hejsa.

Når jeg tilføjer tekst til min multiline editcontrol med setdlgitemtext, og teksten fylder mere end EditBoksen kan tage, så scroller den ikke automatisk selvom jeg har slået ES_AUTOVSCROLL til.. Lidt træls. Hvad gør man? Jeg kunne self. sende en EM_LINESCROLL til den, men man kan max. scroll 0xFFFF linjer med den, og det er jo ikke optimalt.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
06. november 2004 - 23:05 #1
Så vidt jeg ved betyder ES_AUTO... blot at den scroller af sig selv når brugeren flyter cursoren.

Jeg er ikke sikker på at en almindelig edit kan håndtere mere end 0xFFFF (eller 0x7FFF) linier på alle platforme (har du testet på Win9x?).

Jeg kan ikke se nogen steder at EM_LINESCROLL kun kan klare 0xFFFF linier, har du testet?
Avatar billede nlf Nybegynder
06. november 2004 - 23:44 #2
Har du overhovedet nogen anelse om hvor meget 0xFFFF er? Det er 65535 (aka signed integer)!
Hvis ikke det er nok, så ved jeg ikke hvad er...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. november 2004 - 00:02 #3
>nlf, 0xFFFF er 65535, hvilket er max for en unsigned short, en signed integer kan tage værdier op til 2147483647. Det er vel ikke et urimeligt ønske at kunne håndtere edit's med mere end 65535 linier.
Avatar billede narrr Nybegynder
07. november 2004 - 01:22 #4
Jeg har ikke testet hvor mange linjer den kan klare, jeg blandet vist EM_LINESCROLL sammen med WM_xSCROLL.. Nå, hvad siger du til at jeg bruger EM_GETLINECOUNT til at finde ud af hvor mange línjer jeg skal scrolle?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. november 2004 - 01:55 #5
WM_xSCROLL kan kun scrolle 0xFFFF enheder.

Jeg tror at det vil være fint at bruge EM_GETLINECOUNT (måske sammen med EM_GETFIRSTVISIBLELINE og boxens højde) til at finde ud af hvor meget du skal scrolle.
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:27 #6
Lukker. Bertel vil ikke have point.