Avatar billede thje Nybegynder
11. marts 2001 - 04:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad gør jeg galt?

Jeg har lavet en side de skulle hente noget data ud fra en access2000 db, men jeg får en fejl jeg ikke helt kan gennemskue..

koden er som flg:

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
conn.Open \"DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"medlemmer.mdb; DefaultDir=DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"
SQL = \"SELECT * from Medlemmer\"
if request(\"id\") <> \"\" then
  SQL = SQL & \" WHERE id1=\" & request(\"id\")
end if
if request(\"sortby\") <> \"\" then
  SQL = SQL & \" ORDER BY \" & trim(request(\"sortby\"))
end if
set medlemmer = conn.execute( SQL )
%>
<script>
    function makeWin(theurl) {
    nytvin=window.open(theurl,\'nytvin\',\'width=380,height=525,resizable=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no,center=yes\') }
    </script>
<html>
<%
if request(\"id\") = \"\" then
%>

<head>
<title>Dvd test</title>
</head>

<body TEXT=\"#000000\" bgproperties=\"fixed\">

<table border=\"1\" cellpadding=\"10\">
  <tr>
    <td>Mere information om medlemmet </td>
    <td><a HREF=\"list.asp?sortby=navn\">navn</a></td>
    <td><a HREF=\"list.asp?sortby=telefon\">Telefon</a></td>

  </tr>
<%
do while not medlemmer.eof
%>
  <tr>
    <td><font FACE=\"Arial\" SIZE=\"3\" COLOR=\"#000000\"><a HREF=\"list.asp?id=<% = medlemmer(\"id1\") %>\">Mere
    info</a> </font></td>
    <td><font FACE=\"Arial\" SIZE=\"3\" COLOR=\"#000000\"><% = medlemmer(\"navn\") %> </font></td>
    <td><font FACE=\"Arial\" SIZE=\"3\" COLOR=\"#000000\">
    </font></td>
  </tr>
<%

medlemmer.movenext
loop
else
response.write \"<body bgproperties=\"\"fixed\"\">\"
response.write \"<center><h1> Mere info om \" & medlemmer(\"Navn\") & \"</center></h1>\" & \"<br>\"
response.write \"<tr>\"
response.write \"<td> <b>Ejer:</B> \" & medlemmer(\"navn\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Titel:</b> \" & medlemmer(\"efternavn\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Upc: </b>\" & medlemmer(\"cpr\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Kode:</b> \" & medlemmer(\"telefon\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Genre:</B> \" & medlemmer(\"gade\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Genre:</B> \" & medlemmer(\"postnummer\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Handling:</b> \" & \"<br>\" & medlemmer(\"kontigent\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"</tr>\"
response.write \"<a href=\"\"java script: history.go(-1)\"\"><i>Tilbage</i></a>\"
%>

</table>
</body>
</html>

men jeg får en fejl der siger :

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A03F6)
\'End\' var ventet
/project/list.asp, line 61

Nogen der kan se hvad det er jeg har gjort galt...

/Thomas
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 04:42 #1
Du mangler da bare en \"end if\" efter din sidste response.write
Avatar billede thje Nybegynder
11. marts 2001 - 04:46 #2
Ok det løste det problem, men så er jeg stødt på et nyt

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.
/project/list.asp, line 11

Ps. jeg har også rettet
conn.Open \"DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"medlemmer.mdb; DefaultDir=DBQ=\"&(Server.MapPath(\".\")) &\"\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"

så den virker igen..

/Thomas
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 04:58 #3
Hmm mystisk eksperten vill ikke lade mig svare :-)

Nå men så vidt jeg kan se mangeler der nogle parametre efter din conn.execute  - det kunne f.eks. tage sig således ud...

Set rs = conn.Execute(\"SELECT * FROM table WHERE keyfield = \" & intRecID)
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 04:59 #4
Så kom den på!

Nå men det var bare for at tage et eksempel hvor der er udfyldt med parametre...
Avatar billede thje Nybegynder
11. marts 2001 - 05:01 #5
Lad os antage at du skulle vise dette til en begynder ( busted.. jeg er ikke ferm til dette skidt) hvor skulle den stump kode der så ind henne???

/Thomas
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 05:13 #6
fra den ene ikke ASPhaj til den anden :-)

Jeg vil umiddelbart tro at du skulle bevæge dig hen i nærheden af:

set medlemmer = conn.execute(\"SELECT * FROM medlemmer\")

frem for dit nuværende:

set medlemmer = conn.execute( SQL )
Avatar billede thje Nybegynder
11. marts 2001 - 05:38 #7
ok se det virkede.... men nu er der bare det sidste lille problem.. jeg kan ikke få den til at hente data fra db´en 2 gange... den tager godt nok overskriften men ikke det der skal være i feltet \"Navn:\" det er bare BLANKT ????

<%

medlemmer.movenext
loop
else

response.write \"<body bgproperties=\"\"fixed\"\">\"
response.write \"<center><h1> Mere info om \" & medlemmer(\"fornavn\") & \"&nbsp;\" & medlemmer(\"efternavn\") & \"</center></h1>\" & \"<br>\"
response.write \"<tr>\"
response.write \"<td> <b>Navn: </b>\" & medlemmer(\"fornavn\") & \"&nbsp;\" & medlemmer(\"efternavn\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Cpr: </b>\" & medlemmer(\"cpr\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Telefon:</b> \" & medlemmer(\"telefon\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Adresse:</B> \" & medlemmer(\"gade\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Postnummer:</B> \" & medlemmer(\"postnummer\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"<td> <b>Kontigent:</b> \" & \"\" & medlemmer(\"kontigent\") & \"</td>\" & \"<br>\"
response.write \"</tr>\"
response.write \"<a href=\"\"java script: history.go(-1)\"\"><i>Tilbage</i></a>\"
end if
%>

Why is that???

/Thomas
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 13:49 #8
Nu har du ikke sat dit felt i databasen til at være numerisk vel?
Avatar billede thje Nybegynder
11. marts 2001 - 15:36 #9
Det tror jeg nok at jeg har... kan jeg ikke prøve at sende koderne til dig pr mail, så du kan kikke på det.. smider 100 point mere i det så

/*Thomas
Avatar billede theartist Nybegynder
11. marts 2001 - 18:10 #10
Hej Thomas

Jo send du det bare afsted til art@imma.dk så skal jeg kigge på det i et sammenhæng. Det bliver dog nok først mandag, hvis det er fint for dig.

TheArtist!