Avatar billede fatass Nybegynder
03. november 2004 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åben billede, krypter og gem som nyt

Okay, den her er nok lidt anderledes.

Det jeg gerne vil er, at åbne et billede, som allerede ligger på serveren. Her efter vil jeg kryptere indholdet og så vise hvordan resultatet bliver.

Grunden til det er, at jeg har hørt at hvis man krypterer et sort/hvid billede med en simpel siluet, med en forholdsvis svag kryptering, så vil man kunne se effektiviteten af krypteringen.

Jeg går ud fra, at der skal bruges gdlib, men jeg har aldrig rigtig brugt det, så jeg kan ikke lige greje hvordan jeg får gemt eller bare vist det krypterede billede.

Jeg havde tænkt at åbne billedet med fopen() og bruge crypt() til krypteringen, så det er bare hvordan jeg får det vist jeg ikke kan finde ud af.

et lille side spørgsmål:

hvis jeg bare bruger crypt, kan billedet overhovedet vises så? er der noget information i start/slut af filen, som skal ikke skal krypteres?
Avatar billede detox Nybegynder
03. november 2004 - 11:47 #1
Du kan ikke bruge crypt() til krypteringen, da det er en envejs kryptering. Prøv istedet at se på mcrypt, der vil du kunne lave den ønskede kryptering/dekryptering:
http://dk2.php.net/manual/en/ref.mcrypt.php
Avatar billede fatass Nybegynder
03. november 2004 - 11:53 #2
Den skal ikke dekrypteres. Dvs. det er det krypterede resultat der skal forsøges vist.

Et simelt sort/hvid billede med f.eks. hvid baggrund med en sort 6kant i midten. Hvordan vil denne se ud efter en kryptering.
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 12:14 #3
<ole>

Krypterer du indholdet af en binær fil, kan denne ikke genkendes som den pågældende fil. Den skal først dekrypteres, før den kan vises ... og så kan det vel være ligemeget  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede fatass Nybegynder
03. november 2004 - 12:25 #4
okay - havde fået den opfattelse af, at hvis man klippede en bestem del af start / slut af filen og kun krypterede resten kunne man bibeholde formatet som billede og stadig få noget der til dels ville ligne billedet

men som sagt - kun noget jeg havde hørt. Synes også selv at det lød lidt ude i skoven :)
Avatar billede bojo Nybegynder
03. november 2004 - 13:57 #5
hvis du bevarer grafikfilens "styrekoder" kan du rode/manipulere med resten som det passer dig.
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 19:43 #6
fatass >> Ja, det kan du godt - men det er noget andet end det, du spurgte om  ;o)
Avatar billede fatass Nybegynder
03. november 2004 - 22:44 #7
okay - har du nogen ide om, hvilken del der er "styrekoden"? om det er x antal første / sidste tegn, fra start og frem til et bestemt tegn eller lign?

Til Olebole. Jeg har selv lige læst hvad jeg har skrevet igennem og synes selv, at det er det jeg spørger om hele tiden. Men sådan er det vel altid med ting man selv har skrevet :)

For at konkretisere:

1) nogen der ved præcist hvor disse "styrekoder" ligger i filen?

2) nogen der ved hvordan jeg får vist resultatet som et billede igen?
Avatar billede fatass Nybegynder
16. februar 2005 - 21:24 #8
lukker...