Avatar billede annebirgitte Nybegynder
03. november 2004 - 01:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3 bip?

Jeg har fået nyt bundkort og ny strømforsyning og har samlet hele skidtet efter bedste evne. Når jeg starter computeren lyder det umiddelbart som om, det kører som det skal. Både grafikkortkøler og cpu-køler kører, og den grønne diode lyser, men der sker intet på skærmen, og der lyder 3 korte bip.

Hvilke ledninger/connectors kan jeg have sat forkert? Kan man vende nogen forkert?
Bundkortet er et ASUS P4VP-MX

Mvh
Annebirgitte
Avatar billede 13thsky Nybegynder
03. november 2004 - 01:48 #1
På nogle bundkort kan man komme til at vende kablerne fra harddisken til bundkortet forkert (altså vende dem forkert nede i bundkortet). Det giver ingen, fejl, andet end at intet vises på skærmen.

2) Prøv at tage RAM'ne ud og sæt dem i igen...

3) Grafik kortet sidder ikke rigtig..

/13
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. november 2004 - 02:39 #2
det kan også være at bundkortet skal have to stik fra strømforsyningen for at det ville virke. det "glemte/viste" jeg nemlig ikke og min skærm var død. men da den anden ledning fra strømforsyningen kom ned på virkede det som den skulle
Avatar billede nva Praktikant
03. november 2004 - 14:53 #3
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Tyder på RAM-problem - check om dine ram sidder ordentlig fast
Avatar billede 13thsky Nybegynder
03. november 2004 - 17:11 #4
ja, det var jo det jeg skrev (c:

/13
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
05. februar 2008 - 22:26 #5
lukker
Avatar billede 13thsky Nybegynder
06. februar 2008 - 22:44 #6
Det er da en underlig politik.
Hvis du beder om hjælp må du da i det mindste svare dem der prøver at hjælpe - og om ikke andet forklare hvordan problemet blev løst - selvom det er længe siden.
- i stedet for blot at tage pointene selv, uden begrundelse.

/13