Avatar billede pappablue Nybegynder
02. november 2004 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Detailmodul D´Light fra Detail Data Danmark

Hejsa, er der nogen der har gjort sig nogen erfaringer med ovenstående?
Jeg er meget interesseret i at høre om både negative og posetive oplevelser. samt om erfaringer med f.eks. kasseafstemning m.v.
Avatar billede mariaf Juniormester
02. november 2004 - 18:47 #1
Der findes så vidt jeg ved 3 forskellige detailmoduler til C5. EDB-gruppen har et, GBS har et og Detail Data har et. Jeg er partisk, så spørg ikke mig om hvilket der er bedst, men få en demo fra alle tre, og vurder så hvad der passer bedst til jer.
Avatar billede hanbo Nybegynder
03. november 2004 - 09:57 #2
Jeg fik for omkring et års tid siden til opgave at finde et alternativ 'Detail-modul' til en række butikker, der dengang benyttede det daværende IT Projekt Partners kasseløsning. Det drejede sig om 5-6 butikker, der var del af en landsdækkende kæde på ca. 30. Kravet til systemet, var at det skulle være fuldt integreret med C5. Valget faldt på løsningen fra Detail Data Danmark.

Bl.a. p.g.a. følgende argumenter:

- Løsningen er 'tro' mod original koden i C5
- Løsningen blev i sin tid lavet, som en slags protest mod eksisterende dyre
  og uoverskulige løsninger.
- God service, bla. direkte kontakt til programmøren bag (Niels Løkke Hansen).
- Billig: Ca. 3.500,- ex. moms til ubegrænset antal arbejdsstationer (Det koster dog
  ca. 1600,- for hver Kasse, hvor man ønsker tilslutning af DK-Terminal.
- Leverandøren (DDD) har fuld fokus på detail-løsninger. Andre har det kun
  som bi-produkt.

Vi arrangerede et møde m. virksomhedernes direktør + regnskabschef. Og efter at have gennemgået en 'lille' case, var de overbeviste om at løsningen kunne dække deres behov.

Hvis du ønsker at høre mere omkring mine erfaringer, så skriv din e-mail eller telefonnr., så vil jeg kontakte dig.
Avatar billede pappablue Nybegynder
03. november 2004 - 10:48 #3
Hanbo>Hvordan har de butikker så klaret overgange til D'light, jeg tænker f.eks på at kasseoptælling og bogføring af kassedif jo er lidt anderledes i d'light end det var i IT P.P.
Avatar billede pappablue Nybegynder
03. november 2004 - 10:48 #4
email:Pappablue2002@hotmail.com
Avatar billede mariaf Juniormester
03. november 2004 - 19:31 #5
Lad os andre være med også :-)

Hvordan oplever du Detail fra ITPP? Som godt/skidt eller hvad? Nysgerrig, fordi det jo er det system, som GBS har videreudviklet.
Avatar billede pappablue Nybegynder
04. november 2004 - 09:06 #6
Jeg har ikke selv erfaring med hverken det ene eller det andet system, men fik hos min kunde, et hurtigt kig på detail fra ITPP, og umiddelbart virker det meget brugervenligt med en god og letforstålig grænseflade, kunden klagede dog over at systemet ikke bruger FIFO i forb.så han altid manuellt skulle rette dif. mellem finans og lager. Mht til d´light så har jeg haft mulighed for at lege lidt med det og synes at det umiddelbart virker som et godt og gennemtænkt produkt med en god intergration med C5, dog kunne jeg godt tænke mig at f.eks. kasseafstemningen blev lavet lidt ala ITPP´s
Avatar billede mariaf Juniormester
04. november 2004 - 20:25 #7
Omkring lager, så er det standard C5 og din kunde skal bare få sat sit lager rigtigt op. Klares med en UPDATE.
Avatar billede pappablue Nybegynder
05. november 2004 - 09:09 #8
Hmm kan du forklarer lidt nærmere, jeg er med på at update opdatere posterne i et givent kartotek, men hvad tænker du sådan mere præcist på?
Avatar billede mariaf Juniormester
05. november 2004 - 18:01 #9
På lagerkartoket kan du for hver vare opsætte lagermodelen. Den skal sættes til FIFO, hvis det er det, han arbejder med.