Avatar billede Daniel.E Praktikant
02. november 2004 - 01:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ultra svær php

Hej

findes der noget "ULTRA SVÆRT PHP MATERILE" som kan et eller andet, i form at artikel, eller andre læseformer ??

synes at jeg er kommet til det stykke hvor der skal ske noget mere... der må findes nolge metoder, algoritmer til noget brugbart, og vidrere i den dur og mol for den sags skyld...

spørg endelig hvis der er tvivl...
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. november 2004 - 09:06 #1
regular expression
classes ( OOP )
sockets (specielt upd)
Avatar billede iggipop Nybegynder
02. november 2004 - 09:08 #2
Kunne du ik bare gå i krig med http://www.eksperten.dk/spm/556649 som ingen har kunnet svare på ;o)
Avatar billede fynbo Nybegynder
02. november 2004 - 11:09 #3
morteeart>
classes?
hvorfor vil du til at bruge OOP i et script-sprog?

Jeg vil anbefale at han går i krig med reg.exp og endda begynder på at lære et andet sprog end PHP. Fx. C#. Han vil da kunne supplere sin PHP viden, med den måde man lærer at opbygge programmer på i C#
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2004 - 20:03 #4
<ole>

fynbo >> Ved du ikke det, bør du læse noget grundlæggende om både OOP og scriptsprog. Du må have misforstået et eller andet undervejs.

Naturligvis kan han lære noget af at lære C# ... på samme måde, som man kan lære noget mere om grammatik ved at lære russisk. Hvis det er dansk grammatik, man gerne vil lære, er det dog noget af en omvej  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede Daniel.E Praktikant
03. november 2004 - 00:03 #5
jeg kan:
Javascript, Java, C, C++, x86 Asm, PHP, XHTML, CSS, Visual Basic.. mm..

jeg ville sige at Visual Basic og Javascript, er dem som jeg er mindst god til.

har ikke brug for at lære nye sprog det er kommet til den grænse hvor jeg siger stop, hvis i kan forstå...

Reg Exp, er det ømt punkt, det er jeg ikke overdrevet haj til.

Jeg har massere af erfaring med sockets, og OOP fra de andre sprog.  Det er efter min mening at man IKKE bruger socket i PHP.

MHT til C#....
kort og godt, hvad kan det bruges til ??  Er der nogle afhængigheder ??  Er det gratis ?
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 00:53 #6
C# er et C-agtigt sprog, der kan bruges under ASP.NET - og kun der. Alle sprog er jo i princippet gratis, men udvikler platformen til .NET koster en del.

Der er en del forskel på, hvordan OOP skal håndteres i forskellige sprog, så du vil absolut ikke tage skade af at lære noget OOP under PHP.
F.eks. er PHP's OOP klasse-baseret, hvor JavaScript/JScript er prototype-baseret, hvilket er noget temmeligt anderledes - men det kender du jo allerede fra Java kontra JavaScript/JScript.

Derudover bør du helt klart lære noget RegExp. Det kan du bruge i alle sprog.
PHP kan bruge to forskellige slags RegExp ... vælg den Perl-baserede, der har fornavnet 'preg'. F.eks:
  http://dk2.php.net/manual/en/function.preg-replace.php
Check menuen til venstre - og check også denne side, som jeg finder bedre end php.net's forklaring på syntaksen:
  http://www.perldoc.com/perl5.6/pod/perlre.html

Funktionerne skal du dog stadig 'hente' på php.net - hvor der også er masser af udvikler-noter.

Jo, du kan sagtens bruge sockets i PHP. Der er i PHP en hel del funktioner til at håndtere sockets med  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2004 - 00:56 #7
PS: Hvis du primært laver web, vil jeg helt klart også råde dig til at lære noget mere JavaScript/JScript. Folk, der ikke kender så meget til det, tor fejlagtigt, det er et lille sprog, der ikke kan bruges til ret meget. Det er _ikke_ tilfældet  :)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
22. november 2004 - 15:59 #8
kan en med Javascript efterhånden. Jeg fatter ikke dem som siger at javascript er et ille sprog..  hvordan vil du ellers lave en ordenlig og "NICE" menu ??
Avatar billede morteeart Nybegynder
05. december 2004 - 02:33 #9
lukketid ?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
15. december 2004 - 20:22 #10
olebole, giv et svar
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 21:50 #11
yups