Avatar billede fjeh Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Upload af fil til FTP

Hej,

Jeg har lavet en PHP kode som uploader til en ftp server. Det virker også helt fint når jeg kører lokal. Men så snart jeg lægger koden op på serveren får jeg følgende fejl:

"Fatal error: Call to undefined function: ftp_connect() in /customers/biftur.dk/biftur.dk/httpd.www/admin/funktioner/knapper_billede.php on line 46"

Et udsnit af den kode jeg bruger ser således ud:

**********************
$dir = "../../billede/film/";
$ftp_server="ftp.biftur.dk";
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);
$user="biftur.dk";
$passwd="xxxx";
$login_result = ftp_login($conn_id, $user, $passwd);
if ((!$conn_id) || (!$login_result)) {
  echo "FTP connection has failed!";
  echo "Attempted to connect to $ftp_server for user  $ftp_user_name";
die;
} else {
  echo "<br>Connected to $ftp_server, for user $user<br>";
}

$destination = "$dir $filnavn";
$upload = ftp_get($conn_id, $destination, $file_array['tmp_name'], FTP_BINARY);
************************

Web-hotellet jeg benytter er b-one.

Håber virkelig der er en der kan hjælpe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2004 - 23:09 #1
Det er vel bare b-one, der ikke understøtter ftp i deres PHP.
Der er så meget de ikke understøtter, men det er også ting som
man ikke har brug for på en almindelig hjemmeside.

Spørg deres support for lige at være sikker.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:10 #2
De har ikke compillet ftp med php, så det kan du ikke.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:10 #3
Du kan se det ved at lave en phpinfo() og søge efter ftp
Avatar billede fjeh Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:16 #4
På b-one står der:

"file_uploads On On "

burde det så ikke kunne lade sig gøre?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:17 #5
Nej, det er via en html form
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:18 #6
Der skal stå sådan her:
ftp
FTP support  enabled
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:21 #7
Er det bare en fil fra din egen computer som du vil ha uploadet til webhotellet ?
Avatar billede fjeh Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:21 #8
Sikke noget øv!

Hvad kan man så gøre?

Er der en der har noget god kode?
Avatar billede Syska Mester
08. november 2004 - 13:58 #9
DET ER DA IKKE EN OPGAVE
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. november 2004 - 14:23 #10
buzzz, prøv at gå udenfor og ta en potion luft...
Avatar billede Syska Mester
08. november 2004 - 16:49 #11
der er masser af luft her, jeg kan bare ikke se hvad det har med et spm at gøre, så er det i hvert fald i den forkerte kategori
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. november 2004 - 17:06 #12
Vi er enige om at spørgsmålet burde ligge under Programmering:Script:PHP, men der er jo ikke nogle her der er i tvivl om at spørgsmålet omhandler PHP
Avatar billede Syska Mester
08. november 2004 - 22:43 #13
nej, men også bare for at gøre Spm ejer lidt opmærksom på at sådan et ikke hører hjemme her, og jeg mener også det er mod reglerne...
Avatar billede fjeh Nybegynder
10. november 2004 - 09:46 #14
buzzzz >> Det gør vel ikke så meget om det ligger under PHP, når det jo omhandler PHP. Så lad dog være med at skrive, når du alligevel ikke er til nogen hjælp. Det er da en dårlig tone du har her på Eksperten - troede folk var her for at hjælpe hinanden.
Avatar billede Syska Mester
11. november 2004 - 22:22 #15
Hvordan kan du vide om det er en dårlig tone jeg har? har du læst alle mine indlæg da, eller jo det må du jo have siden du ved det, sorry, min fejl all the way.
Du skriver også at du troede folk er her for at hjælpe, det gør de også incl mig, men det har du også en anden mening om. Har du da ikke fået svar på det du spurgte om, selvom det var i den forkerte kategori, da det ikke var en opgave.
Jeg skrev det mest for at gøre dig opmærksom på at du får den bedste hjælp hvis du skriver indlægget i den rigtige kategori.

// my 10 cents
Avatar billede fjeh Nybegynder
12. november 2004 - 15:04 #16
Ok. Tak for info vedr. katagorien. Vidste ikke lige hvad forskellen på de to kategorier du nævnte.
Avatar billede fjeh Nybegynder
20. januar 2005 - 09:07 #17
lukker