Avatar billede jgkl Nybegynder
30. oktober 2004 - 14:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

@if med 3 argumenter driller

Hej derude
Rode lidt med en database,
hvor jeg skal regne et interval ud og adjuste et datofelt.
Men for brugervenligehdesn skyld, skal det gøres lidt pænt, derfor ville jeg omsætte 1/1, 1/2, 1/4 årlig om til dage. denne linie fungere fint med 1 argument, men med 2-3 bliver det blot "0" undtagen når man vælge 1/1 så kan den snildt vise 356. Feltet er kun et mellemregningsfelt, som skal skjules i den færdige dem.

@If(service_interval="1/1" ;356 ;0 ;"1/2" ;182 ;0 ;"1/4" ;91 ;0 )

Håber nogen kan hjælpe lidt.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:12 #1
_int := service_interval
_days := @If( _int = "1/1" ;356 ; _int ="1/2" ;182 ; _int = "1/4" ;91 ;0 );
_days
Avatar billede jgkl Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:39 #2
Som altid, er jogii altid, en kæmpe hjælp mange tak.
Avatar billede jgkl Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:46 #3
Nu har jeg så et tillægsspørgsmål. nu vil mit næste felt next_service ikke regne den rigtige dato ud.. @Adjust(last_service;0;0;serviceint_dage;0;0;0) er den kode, som jeg har brugt. Den returnere bare at jeg ikke kan få vist formen fordi den havde forventet et time/date format.
Avatar billede jogii Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:57 #4
Man kan altid prøve at være på den sikre side:
_last := @TextToTime(@Text(last_service));
_days := @TextToNumber(@Text(serviceint_dage));

_new := @Adjust(_last;0;0;_days;0;0;0);
@If(@IsError(_new); @Text(_new); _new)