Avatar billede foko Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:47 Der er 13 kommentarer

output fil

Hejsa.

Jeg har fået til opave at finde en løsning på at få en asp. hjemmeside til at lave en TXT fil samt sende en mail. er det muligt jeg er ikke meget inde i ASP men jeg har visual web developer 2005 bare som Beta.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2004 - 16:51 #1
Ja det er muligt.

Du kan bruge en System.IO.StreamWriter til at skrive en fil med.

Du kan bruge System.Web.Mail.SmtpMail til at sende mail med.
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:01 #2
du kan bruge FileSystemObject til at skrive filer med.

eksempel

<%
dim fso,fil
set fso=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fil=fso.OpenTextFile(Server.MapPath("test.txt"),8,true)
fil.WriteLine("Denne linie vil blive skrevet til filen")
fil.Close
set fil=Nothing
set fso=Nothing
%>
Avatar billede foko Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:02 #3
hmmm okay som sagt er jeg ikke meget inde i det altså jeg formoder jeg skal lave en knap som jeg så skriver den komando inde i, men hvordan får den så de felter ud jeg gerne vil havde med. og hvordan sætter jeg den til at gemme filen et bestemt sted
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:03 #4
man kan sende mail med ASP's indbyggede CDO objekt

eksempel:

<%
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.Subject="Sending email with CDO"
myMail.From="mymail@mydomain.com"
myMail.To="someone@somedomain.com"
myMail.TextBody="This is a message."
myMail.Send
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2004 - 17:05 #5
FSO og CDO i ASP.NET ??
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:05 #6
der hvor der står "test.txt" kan du også skrive stien til der hvor filen skal gemmes. vil du lave en knap der gemmer noget en bruger har indtastet?
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:06 #7
okay, havde ikke lige luret at det var ASP.NET vi snakkede om her, og det har jeg absolut ingen forstand på, så om de objekter overhovedet eksisterer ved jeg ikke!
Avatar billede foko Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:17 #8
det med text filen virker faktisk. Det der skal ske er vi har fået en lysavis og så skal nogle af vores bruger gå på en hjemmeside og skrive hvad der nu skal stå derfra skal siden så lave det en til en txt fil.Så er der et program som hele tiden holder øje med om der kommer en ny fil og så sender det så teksten vidre.
Avatar billede foko Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:18 #9
Jeg kan også vælge at skrive det i et andet sprog der er java og VB
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:18 #10
ville det ikke være nemmere at sende teksten direkte, istedet for at den først skal ned i en tekstfil?
Avatar billede foko Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:22 #11
Jo normalt men de er ikke så smarte og der kan komme nogle ekstra parameter som bestemmer hvordan teksten kommer til at se ud på tavlen. og de parameter kender de ikke så det skal så også være sådan de bare vælger det og så sætter den det selv.
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:56 #12
det kan godt være at det er mig der ikke kan gennemskue det, men jeg kan stadig ikke se idéen i at gemme outputtet i en tekstfil først! hvorfor skriven filen til disken for at den så skal emailes og vel derefter slettes, når du bare kan have filen som en tekststreng i serverens RAM?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:50 #13
er det en skoleopgave hvor du "bare" skal prøve at lave begge dele ?
mvh
(jeg vil selvfølgelig foreslå at du går videre med det arne_v skrev, og prøver at lave det i asp.net.... nu har du jo et fint udviklingsmiljø til det - og så er asp.net jo bare som udgangspunkt superfedt ;o)