Avatar billede zado Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:19 Der er 14 kommentarer

Redirect fejl i asp

Hvad kan der være galt når man modtager denne fejl ?

Response object error 'ASP 0158 : 80004005'

Missing URL

/admin/pages/save_page.asp, line 105

A URL is required.
Avatar billede fennec Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:22 #1
Der er ikke angivet en url i redirecten. f.eks:

response.redirect("")
Avatar billede jezuz Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:27 #2
Hvordan ser din Redirect streng ud??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:28 #3
Højst sandsynligt en tom variabel, eller referrer...
som fennec indirekte indikerer..

hvis du bruger en variabel, prøv det her:

response.write "*" & variabel-navn-her & "*"
response.end
response.redirect(variabel-navn-her)

hvis den bare udskriver "**", står der ikke noget i den variabel..
Avatar billede zado Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:34 #4
Redirect strenger ser sådan her ud :

Response.Redirect(strSubmitRedirect)
Avatar billede zado Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:37 #5
thesurfer: Jeg har afprøvet dit eksempel men det gav intet resultat
Avatar billede fennec Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:03 #6
Du fik altså bare ** udskrevet???

Som sagt er der fordi du ikke får angivet en url. I dette tilfælde er din strSubmitRedirect tom. Du skal sikre dig at den indeholder en url.

if trim(strSubmitRedirect) = "" then strSubmitRedirect = "defaultURL.asp"
Response.Redirect(strSubmitRedirect)
Avatar billede zado Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:20 #7
Fennec: jeg fik udskrevet **, men problemet er at den ikke gemmer mit content i databasen, da det er et cms system.
Avatar billede netro Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:24 #8
Det konkrete problem her er, at din streng er tom, hvorfor du får fejl i din redirect(). Ik'?
Avatar billede fennec Nybegynder
28. oktober 2004 - 12:05 #9
Hvor kommer værdien i strSubmitRedirect fra??
Avatar billede zado Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:03 #10
lukker
Avatar billede netro Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:16 #11
Hvorfor opgive så let? Det er da lidt tyndt, når nu folk rækker hånden frem for at hjælpe.
Avatar billede jpj3 Nybegynder
25. maj 2005 - 23:26 #12
Hvilken firewall kører du med.
Jeg får samme fejl når zonealarm pro er sat til.
Når jeg slår den fra virker tingene som de skal.
Jeg får fejlen på en e-butik.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. maj 2005 - 00:37 #13
Firewalls og visse browsere (f.eks. Opera), kan skjule "referrer"-indformation. "Referer"-info indeholder den adresse, hvor man kom fra..

Dvs, hvis gik fra http://www.a.dk til http://www.b.dk, vil man kunne aflæse "http://www.a.dk" via "referer"-info..

Man kan heldigvis blokerer for "referer"-info.. websiden skulle jo helst ikke se, at man kommer fra konkurrenten, hvis man ikke vil have den til det.. ;-)

Som jeg har forsloget andre brugere:
Brug sessions. Så gemmes stien i sessionen, og man kan så aflæse sessionen, for at se hvor brugeren kommer fra..
Det virker kun på websidens egen server.. hvad man laver på andre websider/serverere, kommer ikke den nuværende webside ved..

/theSurfer
Avatar billede jpj3 Nybegynder
26. maj 2005 - 21:37 #14
Kan det være muligt at en af de sidste opdateringer fra Microsoft kan slå den mulighed til.
Problemet jeg får og mange andre også har fået er sket inden for de sidste 14 dage.
Jeg har en anden maskine der kun kører med sp1 og der er ingen problemer.
Fejlen på e-butiken kommer når man prøver at lægge noget i indkøbskurven.