Avatar billede tama Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Image object

Er der nogle der kan svare mig på hvorfor nedenstående kode godt virker når jeg kører det fra min IDE "Together", men ikke virker når jeg kører det fra en bat fil. Jeg kører programmet ved at kalde main klassen med javaw så der burde vel ikke være den store forskel fra den måde IDE'en gør det.

Koden er som følger!

--------------------------------------------------------

package udskrift;

import java.awt.*;
import java.net.URL;
import javax.swing.*;

public class HentBillede
{
    public static Image hentBillede(String filNavn)
    {
        try
        {
            URL url = HentBillede.class.getClass().getResource("/" + filNavn);
            return new ImageIcon(url).getImage();
        }
        catch (Exception e)
        {
            return null;
        }

Image image = HentBillede.hentBillede("Images/logo.jpg");

-----------------------------------------------------

Problemet er at url objektet bliver null når jeg kører det fra bat filen

Jeg er helt lost... Håber at der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede tama Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:14 #1
Det skal selvfølgelig ses som om at jeg kalder den nederste linie fra en anden klasse som så bruger Image objectet!!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 09:21 #2
Det er sikkert fordi du ikke kører din applikation med en passende Classpath, hvad står der i din .bat-fil... Der burde gerne stå noget som:

java -classpath . MyProgram

Hvor MyProgram er navnet på dit program...
Avatar billede tama Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:40 #3
Mit classpath ser således ud!
javaw -classpath classes;Jar's\ftpbean.jar;Jar's\jdom.jar;Jar's\xerces.jar Main

Det kan meget vel være at det er forkert, men jeg har bare ingen anelse om hvad jeg kan gøre for at ændre det.

Min mappestruktur er:
rod
  classes
  Images
  Jar's
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 09:42 #4
prøv at rette den til:

javaw -classpath .;classes;Jar's\ftpbean.jar;Jar's\jdom.jar;Jar's\xerces.jar Main

Den skal lige ha' mulighed for at få sat roden af din applikation til class-path.
Avatar billede tama Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:52 #5
Så virker det... Utroligt hvad et punktum og et simikolon kan gøre.
Nu hvor jeg har fat i dig. Kan du så fortælle mig hvordan man kan fjerne dos promten uden at skulle til at lave en Jar fil.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 09:56 #6
så skal du oprette en direkte genvej, stedet for at bruge en .bat-fil.

Bat-filen vil vist nok altid åbne et dos / konsol-vindue.

ligger også liiiige et svar..
Avatar billede tama Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:56 #7
Mange tak skal du have!!!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 09:57 #8
takker for point :-)