Avatar billede 120769 Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:42 Der er 6 kommentarer

Ændre Kolonne brede og Headertext i Datagrid

Hejsa
Jeg er ved at lave et lille program til min pocket pc, men har fået lidt problemer med Datagrid'en, jeg har fået lagt de data over i den som jeg ønsker.
Men hvordan ændre jeg kolonne bredden og Headertexten?

Den kode som jeg har brugt ser sådanne ud:

rsTables.Close()
rsTables = New InTheHand.AdoceNet.Recordset

sql1 = "SELECT Varerelation, Varenavn1, Antal, Sats, Valuta FROM LagDebRabat INNER JOIN LagKart ON LagDebRabat.Varerelation=LagKart.Varenummer WHERE LagDebRabat.Kontorelation =" & Label6.Text

rsTables.Open(sql1, cn)

  ' Load the grid.
DataGrid1.DataSource = rsTables

Jeg har været inde på div. hjemmesider men uden at finde noget som jeg kunne få til at virke.
Så derfor kunne det være dejligt med lidt VB kode hjælp.

Henrik
Avatar billede unicron Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:22 #1
Har set lidt på deT, hvad med at fyre denne af:
        grdKategorier.CaptionText = "HE HE det virker"
Den skifter CaptionText ud.

Denne fandt jeg under " Windows Form Designer generated code ".
den ændre colonne Width for kolonnen Katagorier:
        Me.objColumnStylegrdKategorierKategorinr.Width = 200
Avatar billede 120769 Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:01 #2
Kan ikke rigtig se at det virker.
Det er kolonne breden for hver kolonne der skal justeres, samt teksten for hver kolonne! :-(
Avatar billede hald. Nybegynder
11. november 2004 - 14:34 #3
120769 >> Har du fundet et løsning ?
Avatar billede 120769 Nybegynder
12. november 2004 - 16:13 #4
Ja, jeg har fundet noget der virker
Avatar billede hald. Nybegynder
13. november 2004 - 10:02 #5
Hvis det er en forholdsvis simpel måde/løsning du har fundet, kunne jeg så ikke få dig til at dumpe en stump kode:-)
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
22. januar 2005 - 10:24 #6
Var det muligt du uploadede koden?