Avatar billede datajef Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aktiver/deaktiver proxyserver med .reg fil

Jeg har en bærbar, som jeg bruger på arbejde og hjemme. Når jeg skal på internet på arbejdet skal jeg bruge en proxyserver. Når jeg er hjemme skal jeg ikke.

Kan man ikke lave 2 .reg filer som skriver disse i reg.databasen. Så kunne man have "internet arbejde" og en "internet hjemme" .reg filer, også køre disse når man er på arbejde eller hjemme.

Hvordan kan det laves?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:57 #1
Deaktivere:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000000

Aktivere:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000001

Husk du skal genåbne IE før det virker
Avatar billede datajef Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:44 #2
Nu har jeg ikke prøvet, men jeg glemte nok at sige, at jeg i proxyserver indstilingerne skal indtaste en IP adresse og port nr. - ala 192.168.1.1 og port 8080.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:45 #3
Ja, men dem indtaster du bare, og så deaktivere proxy. Den gemmer indstillingerne, til næste gang du aktivere proxy
Avatar billede datajef Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:06 #4
Tak, det virker. Er den både Win 2000 og XP kompatibel?
Læg et svar.
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:07 #5
Det rigtige ville være, at jeres IT afdeling/ansvarlige konfigurerede netværkdet, så IE automatisk kunne detektere proxyserveren. Det tager 10 min, og så virker uden nogen som helst form for handling for nogen brugere.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:09 #6
jpvj, det er sjældent at administratoren vil høre på den 'dumme bruger'.

datajef, jeg ved ikke med win 2k, anvender kun win xp selv
Avatar billede datajef Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:18 #7
Det er fint har lige testet på begge maskiner. Takker!
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. oktober 2004 - 15:02 #8
I ovenstående tilfælde er det da så en dum administrator, da han (M/K) så skal fortælle allere brugere at de skal konfigurere IE (med mindre de ruller den ud med IEAK eller har reg fixes til at sætte proxy)...