Avatar billede nemitz Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ini_set har ingen effekt

Hej Eksperter.

Har en lille test fil der ser ud som følger:
<?php
ini_set("display_errors", "1");
error_reporting(E_ALL);
    print "lini1"
    print "linie2";
?>

Jeg laver så en parse error på linie 4, men browseren vinduet er blankt.
(scriptet printer fint nok til vinduet hvis jeg retter parse error'en)
Skal nok lige sige at vi har andre sider kørende på serveren, andre mapper andre URL's,  og på nogle af disse sites får jeg fejlmeddelelser ud, men kan ikke se nogen forskel på koden.

Er ved at gå helt op i limningen over det her, så håber der er nogen der kan hjælpe.
Hvis i mangler yderligere info, f.eks fra php_ini så skriv.

nogen der ved hvad f...... der foregår her?

Thomas
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:23 #1
Virker det heller ikke, hvis du bare gør sådan her:
<?php
error_reporting(E_ALL);
    print "lini1"
    print "linie2";
?>
Avatar billede nemitz Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:27 #2
Nej desværre :(
Avatar billede nemitz Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:36 #3
<?php
ini_set("display_errors", "1");
error_reporting(E_ALL);
print "lini1";
print "linie2";
print $error;
?>

Dette giver mig en notice på en undefined variable, men dette:
<?php
ini_set("display_errors", "1");
error_reporting(E_ALL);
print "lini1"
print "linie2";
print $error;
?>

Giver en blank side igen, her burde jeg da vel få en parse error på linie 4....
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 18:56 #4
Hvis serveren i php.ini eller via en .htaccess eller lignende er sat til ikke at give fejlbeskeder, så kan du ikke få PARSE-fejl frem uanset hvad du skriver i selve scriptet.

PHP starter nemlig med at gennemlæse scriptet, og hvis der er PARSE-fejl, så bliver de fanget før der overhovedet bliver kørt kommandoer fra det script. I stedet skal du have en linie i .htaccess, der ser således ud:

php_flag display_errors on

Bemærk yderligere, at hvis der i httpd.conf (eller en inkluderet conf-fil til apache) er sat php_admin_flag display_errors off så vil du ikke kunne slå fejl til med en .htaccess.
Avatar billede nemitz Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:20 #5
Det lyder lige som det der er vores problem.

Jeg takker og tester det lige i morgen!

Thomas
Avatar billede nemitz Nybegynder
10. november 2004 - 14:58 #6
Takker for svaret!

Ligger du ikke lige et svar sandbox så vi kan få lukket
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2004 - 20:58 #7
Jo.