Avatar billede intercore Nybegynder
09. marts 2001 - 15:53 Der er 16 kommentarer

<OPTION> eller <input type=\"radio\">

Hej med jer.
Jeg vil meget gerne have hjælp til dette.
Jeg har en søgemaskine hvor man kan tilføje sin side til en database.
Man kan også tilføje sin side til nogle kategorier. Der hvor man vælger de kategorier fylder de ret meget på siden. Det er fordi at det er <input type=\"radio\">.
Kan man ikke få det til at fylde lidt mindre ved at lave det til <OPTION>?
Men når jeg gøre det sker der et eller andet underligt.

I kan lige få koden her.
<%@ LANGUAGE=\"VBSCRIPT\"%>
<%OPTION EXPLICIT%>
<%Response.Buffer = True%>
<!-- #INCLUDE FILE=\"config.asp\" -->
<!-- #INCLUDE FILE=\"adovbs.inc\" -->
<%
    Dim intvalue
    Dim intLevel
    Dim intLoop

    Set objConn = Server.CreateObject (\"ADODB.Connection\")
    Set objRec2 = Server.CreateObject (\"ADODB.Recordset\")

    objConn.Open strconnect

    \'objRec.Open \"cats\", objConn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdTable
    objRec2.Open \"links\", objConn, adOpenDynamic, adLockPessimistic, adCmdTable

If (Request.Form(\"Password\") = LSAdminPassword) OR (Request.Cookies(\"\"&Session.SessionID&\"\") = LSAdminPassword)  Then

\'Update the cookie.
Response.Cookies(\"\"&Session.SessionID&\"\") =  LSAdminPassword

    \'Add an entry for each category.
    For intLoop = 1 to Request.Form(\"field\").Count
        objRec2.AddNew
        objRec2(\"value\") = Request.Form(\"field\")(intloop)
        objRec2(\"LinkName\") = Request.Form(\"LinkTitle\")
        objRec2(\"LinkURL\") = Request.Form(\"LinkUrl\")
        objRec2(\"LinkDesc\") = Request.Form(\"LinkDesc\")
        objRec2(\"LinkAdded\") = Date()
        objRec2(\"LinkWord\") = Request.Form(\"LinkWord\")
        objRec2(\"OwnerEmail\") = Request.Form(\"OwnerEmail\")
        objRec2(\"OwnerName\") = Request.Form(\"OwnerName\")
        objRec2.Update
    Next

Else
    \'If there has been a password entered then it\'s wrong. Hard luck.
    If NOT Request.Form(\"Password\") = \"\" Then
        Response.Write FONT1 & \"<strong>Fejl!</strong></font><br>\"
    End If

\'This sub is rather spiffing. Prints out the thread. Very handy bit of code.
Sub ThreadLinks(intLevel, intvalue)

    Dim objRecThread

    strSQL = \"SELECT * FROM Cats WHERE ParentID = \"&intvalue&\"\"
    Set objRecThread = objConn.Execute(strSQL)

    Do While NOT objRecThread.EOF

        If intvalue = 0 then
            Response.Write \"<br><strong>\"
        End If%>
<table border=\"0\" width=\"30%\" height=\"0,1%\">
<tr>
    <td>

<FONT face=\"Verdana\" size=\"1\">
<input type=\"radio\" name=\"field\" value=\"<%=objRecThread(\"value\")%>\"><%=objRecThread(\"CatTitle\")%><br>
</font>
</td>
</tr>
</table>

        <%

        If intvalue = 0 then
            Response.Write \"</strong>\"
        End If

        ThreadLinks intLevel+1,objRecThread(\"value\")
        objRecThread.MoveNext

    Loop

    objRecThread.Close
End Sub %>

<html>
<head>
<title>Websøg - Din Central på Nettet</title>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
</head>
<body bgcolor=\"#006bb6\">
<style TYPE=\"text/css\">
<!--
a:link { color: 000000; text-decoration: none; }
a:hover { color: FF6600; text-decoration: none; }
a:visited { color: 000000; text-decoration: none; }
a:visited:hover { color: FF6600; text-decoration: none; }
// -->
</style>
<CENTER>

<%=LSPageBody1%>
    <form method=\"POST\" action=\"addlink.asp\">
    <%=FONT1%>V&aelig;lg en kategori som du vil tilf&oslash;je dit link til:<br>
</center>

<%ThreadLinks 0,0%>
    <br><br>
    <%IF NOT Request.Cookies(\"\"&Session.SessionID&\"\") = LSAdminPassword Then%>
    <%=FONT1%>
    <input type=\"hidden\" name=\"Password\" VALUE=\"hejsae\" size=\"40\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\"><p>
    <%End IF%>
    <%=FONT1%>Dit navn : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. <A HREF=\"http://www.nielz.dk\" TARGET=\"_new\">Niels Bertelsen</A>)</FONT><br>
    <input type=\"text\" name=\"OwnerName\" size=\"40\" value=\"\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\"></p>

    <%=FONT1%>Din Email : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. <A HREF=\"mailto:niels@nielz.dk\">niels@nielz.dk</A>)</FONT><br>
    <input type=\"text\" name=\"OwnerEmail\" size=\"40\" value=\"\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\"></p>

    <%=FONT1%>Sidens navn : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. <A HREF=\"http://www.nielz.dk\" TARGET=\"_new\">Nielz.Dk - Din Central på Nettet</A>)</FONT><br>
    <input type=\"text\" name=\"LinkTitle\" size=\"40\" maxlength=\"70\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\"></p>

    <%=FONT1%>Sidens adresse : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. <A HREF=\"http://www.nielz.dk\" TARGET=\"_new\">http://www.nielz.dk</A>)</FONT><br>
    <input type=\"text\" name=\"LinkURL\" size=\"40\" value=\"http://\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\"></p>

    <%=FONT1%>Beskrivelse af siden : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. På denne side kan du hente alle de nye programmer og du kan chatte med andre folk.)</FONT><br>
    <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"70\" NAME=\"LinkDesc\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\">
    </font></p>
    <%=FONT1%>S&oslash;geord : <FONT COLOR=\"#FF0000\" size=\"1\">(Fx. spil, download)</FONT><br>
    <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"40\" MAXLENGTH=\"70\" NAME=\"LinkWord\"  style=\"border-width:1px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\">
    </font><BR><BR><FONT COLOR=\"#FFCC00\">Du kommer tilbage til denne sidenår linket er tilføjet!</FONT><p>
    <input type=\"Submit\" value=\"Tilføj\" name=\"Action\" style=\"border-width:0px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\">
    <input type=\"Reset\" value=\"Slet alt\" name=\"Reset\" style=\"border-width:0px;background-color:transparent;font-weight:bold;font-family:verdana;color:FF6600\">
    </p>
    </form>

<%

\'Clean up a little.
objRec2.Close
Set objRec2 = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

</body>

Hvis i har brug for flere filer for at få det lavet kan i bare lige sende en email til mig på niels@nielz.dk

I kan også se min side på www.websoeg.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 15:55 #1
www.websoeg.dk virker ikke.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 15:56 #2
http://www.nielz.dk virker hellere ikke.

/per
Avatar billede intercore Nybegynder
09. marts 2001 - 15:58 #3
Jo http://www.websoeg.dk virker.
Prøv igen per
Avatar billede nute Nybegynder
09. marts 2001 - 15:59 #4
hvorfor formatterer du ikke siden din med tabeller, og bruker checkboxes istedenfor både <option> eller radio buttons...

/nute
Avatar billede intercore Nybegynder
09. marts 2001 - 16:02 #5
Hvordan gør man det nute? kan du ikke fortælle mig det!
Avatar billede nute Nybegynder
09. marts 2001 - 16:17 #6
for det første ville jeg brukt checkboxes, for en hjemme side kan være aktuell i flere av dine kategorier.

Deretter ville jeg opprettet noen hovedkategorier: Data, Geografi, Media, Sport osv.

Deretter ville jeg skrevet ut alle checkboxes i forhold til den kategorien de tilhører...fx:

i kategorien data, har du følgende option:

Spill og Koder, Computerspill, konsoler ( for det første er jo dette overlappende kategorier....hva er forskjell på \"Spill og koder\" og \"ComputerSpill\" ???? bortsett fra at i den første kategori er det \"koder\" som en extra ting ) ANYWAY.....

Jeg ville droppet alfabeetet i slutten...dette har du overhodet ikke bruk for...du vet alltid hvilken bokstav et ord starter på...

deretter ville jeg formatter din output til å se omtrent sånn ut:

( copy  & paste denne koden for å se resultat )

<html>
<head>
    <title></title>
</head>

<body>
<table width=\"200\">
  <tr>
    <td colspan=\"2\">
      Data
    </td>
    </tr>
  <TR>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Spill og koder</TD>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Computerspill</TD>
    </TR>
  <TR>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Konsoller</TD>
    <TD></TD>
    </TR>
  <tr>
    <td colspan=\"2\">
      <br><br>Sport
    </td>
    </tr>
  <TR>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Fritid og sport</TD>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Fodbold</TD>
    </TR>
  <TR>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Håndbold</TD>
    <TD width=\"50%\"><input type=\"checkbox\"> Andre sportsgrene</TD>
    </TR>
</TABLE>

</body>
</html>

/nute

Avatar billede intercore Nybegynder
09. marts 2001 - 16:25 #7
jamen så kommer det jo til at fylde lige så meget.
Det jeg vil have det til, er at det ikke fylder så meget på siden. Prøv at gå ind på http://www.websoeg.dk og tryk på tilføj side over i menuen og så se på det
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 17:30 #8
http://www.websoeg.dk > The Page cannot be found

/per
Avatar billede intercore Nybegynder
10. marts 2001 - 17:40 #9
Prøv at skriv i adresse boksen i din browser: www.websoeg.dk Den virker fint ved mig.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. marts 2001 - 19:23 #10
http://www.websoeg.dk  henviser automatisk til linket: http://www.nielz.dk/websoeg/style.css

Så der er stadigvæk problemer.

/per
Avatar billede nute Nybegynder
13. marts 2001 - 10:08 #11
hva mener du med at det ikke skal fylle så mye på siden ??? sånn som det er nå, så har du jo bare en lang ( og uoverskuelig liste ), hadde det ikke vært bedre med to eller tre kolonner ??? dropp den alfabetiske listen...det er *ingen* søkemaskiner som har tilsvarende...

/nute
Avatar billede intercore Nybegynder
14. marts 2001 - 17:00 #12
Nej men hvad skal jeg så gøre. Det er det jeg har tænkt mig at spørge dig om!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. marts 2001 - 17:31 #13
Du skal kalde din første side for index.html

Indholdet i en style.css kan se sådan ud:

#font1 {font-size: 12px;
        font-family: Arial, Verdana, sans-serif;
        color: #66CCFF;}
#font2 {font-size: 10px;
        font-family: Arial, Verdana, sans-serif;
        color: #66CCFF;}
#font3 {font-size: 12px;
        font-family: Arial, Verdana, sans-serif;
        font-weight: bold;
        color: #66CCFF;}

/per
Avatar billede nute Nybegynder
14. marts 2001 - 17:32 #14
det er jo det jeg prøver å fortelle i mitt svar fra 09/03 2001 16:17:57

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
14. marts 2001 - 17:32 #15
det er jo det jeg prøver å fortelle i mitt svar fra 09/03 2001 16:17:57

/nute
Avatar billede stigc Nybegynder
17. april 2001 - 23:15 #16