Avatar billede dartmoor Nybegynder
24. oktober 2004 - 01:19 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Connect Timeout=30 I Web Wiz forum

Hej ...

Håber inderligt at nogen kan hjælpe mig...

Har oprettet et web wiz forum på internettet og oplever jævnligt denne fejl..

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error "80004005"
Timeout expired

Har fundet ud af det er et server problem..

Fik fra min udbyder at vide at jeg skulle implementere connect timeout=30 i min connection string.

Desværre kender jeg intet til ASP eller SQL med koden som min udbyder sendte var som følger:

Det nye er "Connect Timeout=30", hele connection stregen skal se ud som nedenfor.

'--- Database forbindelse ---
strDBConn = "Provider=sqloledb;" & _
"Data Source=195.69.128.142,1433;" & _
"Network Library=DBMSSOCN;" & _
"Connect Timeout=30;" & _
"Initial Catalog=XXXXXXX;" & _
"User ID=XXXXXX;" & _
"Password=XXXXXXX;"

Nu hænger det sådan sammen at web Wiz koden er noget anderledes, men tror jeg har fundet den rigtige ASP fil..

Ser ud som følger og hvis nogen kan indsætte denne connect timeout=30 eller fortælle mig hvad jeg ellers skal gøre, er jeg dem evigt taknemlig..

Dim strSQLServerName        'Holds the name of the SQL Server
Dim strSQLDBUserName        'Holds the user name (for SQL Server Authentication)
Dim strSQLDBPassword        'Holds the password (for SQL Server Authentication)
Dim strSQLDBName        'Holds name of a database on the server

'------------- The Driver Below is if you are using SQL Server (Do Not Use Unless you know and have an SQL Server) ---------------------------

'Enter the details of your SQL server below
strSQLServerName = "195.69.128.142" 'Holds the name of the SQL Server
strSQLDBUserName = "??????" 'Holds the user name (for SQL Server Authentication)
strSQLDBPassword = "??????" 'Holds the password (for SQL Server Authentication)
strSQLDBName = "??????"    'Holds name of a database on the server

'Please note the forum has been optimised for the SQL OLE DB Driver using another driver
'or system DSN to connect to the SQL Server database will course errors in the forum and
'drastically reduce the performance of the forum!

'The SQLOLEDB driver offers the highest performance at this time for connecting to SQL Server databases from within ASP.

'MS SQL Server OLE Driver (If you change this string make sure you also change it in the msSQL_server_setup.asp file when creating the database)
strCon = "Provider=SQLOLEDB;Server=" & strSQLServerName & ";User ID=" & strSQLDBUserName & ";Password=" & strSQLDBPassword & ";Database=" & strSQLDBName & ";"

Håber i kan hjælpe mig, da alle dem som skal skrive i forummet, ikke gider at starte før alt er klar..
Avatar billede Jman Praktikant
24. oktober 2004 - 01:29 #1
prøv med session.timeout = 30 i toppen af siden stedet for "Connect Timeout=30"
Avatar billede dartmoor Nybegynder
24. oktober 2004 - 01:35 #2
Har i et andet script som følger:

.
..
Set the timeout of the forum
Server.ScriptTimeout = 180
Session.Timeout = 20
..
.

Prøvet at ændre både server.scripttimeout og session.timeout uden held, endag mange 100
Avatar billede dartmoor Nybegynder
24. oktober 2004 - 13:15 #3
Har nu flytet min forum til en anden server med hurtigere svartider.