Avatar billede sub_zero Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IE-problem med layers

Hey,

Jeg har et problem med min CSS-kode til:
http://83.72.3.129/kfuglsang.dk/

Hvis I ser på siden i IE, vil I se at der er et "knæk" i mit content-layer, hvor menu-layeret slutter (i lalal-teksten)

Jeg har siddet og kæmpet med dette i knap 2 timer nu, uden held.

Nogen idéer?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:00 #1
du kunne lave lidt om på din content så den også "floater" ved siden af menuen:
#content {
    margin-top:                    10px;
    margin-left:                20px;
    margin-right:                0px;
    padding-bottom:            15px;
    padding-right:            15px;
    position:                        relative;
    float:left;
}

Der bliver en lille forskel på mellemrummet i IE og Mozilla, selvom det dog kun er et par pixels.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2004 - 00:02 #2
<ole>

Det er helt misforstået brug af CSS. CSS handler om nedarvning gennem klasser. Det at sætte en ID-selector er - i følge hensigten med brug af CSS - en undtagelse  :)

Hvorfor i øvrigt skrive XHTML 1.0 Transitional? Det er der ingen somhelst fordele ved. Fordele i forhold til HTML 4.01 opnår du kun ved at skrive 'Strict'.

/mvh
</bole>
Avatar billede sub_zero Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:05 #3
Jeg takker skovenborg, det løste mit problem. Smid lige et svar så du kan få dine point.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:06 #4
værsgo' :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:08 #5
olebole >> Man kan dog godt sige fordelen ved netop at bruge xhtml er at man tvinges til at skrive pænere HTML-kode - også når den kun er transitional ;-)
Avatar billede sub_zero Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:14 #6
Jeg lagde faktisk ud med en XHTML 1.1, men droppede den, da jeg ikke kunne finde nogen erstatning for <a href="..." target="_blank"> - altså, target-property'en..