Avatar billede exposure Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visual C++ compile header filer

Jeg bruger Microsoft's Visual C++ til at skrive mit C program, men lige pludslig vil den ikke compile min header fil (header.h).
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2004 - 09:53 #1
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede exposure Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:45 #2
Jeg har to .c filer. Den ene med alle mine funktion og den anden med main. Og jeg får fejl ved alle funktion og de globale variabler.
Avatar billede exposure Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:06 #3
hvis jeg højre klikke på en af mine .c filer kan jeg trykke på compile, men det kan jeg ikke på min header.
Avatar billede exposure Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:11 #4
og hvis jeg endelig prøver kommer fejl beskeden:
Canno compile the file 'C:\mit dir\header.h'; no compile tool is associated with the file extension.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2004 - 11:25 #5
.h file skal ikke compiles seperat !
Avatar billede vaco Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:45 #6
En .h fil compileres idet den ikluderes fra en c fil (#include "myH.h")
Avatar billede lisest Nybegynder
28. oktober 2004 - 12:20 #7
Du kan ikke kompilere en headerfil, en header må kun indeholde statisk kode som f.eks. defines, typedefs, prototyper m.m. og giver kun mening når den inkluderes i an c fil (derfor associerer Visual c++ ikke .h filer til compileren). En header inkluderes som vaco skriver i de c-filer hvor informationen skal være tilgængelig ved hjælp af #include "header.h"
Hvis den alligevel laver kompileringsfejl i c-filerne skyldes det istedet at du har kodefejl i enten header eller c-fil, hvis du poster koden og typen af errors skal jeg gerne se på det...