Avatar billede jec_stampe Nybegynder
20. oktober 2004 - 23:39 Der er 3 kommentarer

DL-brænding - ulovlig disc - Nero Express 6

Jeg har købt en LiteOn SOHW-1633SX duallayer brænder. Den brænder fint en iso-fil på en singlelayer Verbatim dics, men fejler med en Traxdata dl disc med: "Ulovlig disk"

Brænderprogrammet er Nero Express der fulgte med i Ifølge fejlloggen er projektet 8130 mb og disc'en kapcitet 8150 mb

Jeg kan copy&paste hele fejlloggen, hvis det er nødvendigt.

Har jeg købt en ukurant disc eller er problemet i softwaren. I morgen vil jeg prøve med en Verbatim dl - hvis der ikke kommer et genialt svar her først.
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:44 #1
Er ik sikker på det er løsningen, men jeg tror det er fordi nero skal bruge mere end 20 mb til at lukke disken. Kan du ikke prøve at simulere en brænding med et lidt mindre projekt?
Avatar billede jec_stampe Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:09 #2
Lyder som en fornuftig ide.
Jeg nåede faktisk at prøve med en Verbatim skive og denne gang startede brændingen fint - men stoppede efter 15%
Avatar billede jec_stampe Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:59 #3
Tja ...... det må være skiverne. Lavede et mindre projekt (7 gb) og fik ulovlig disk igen med Traxdata-skiven, men projektet brændte fint med en Verbatim

Det pudsige er at mine Pioneer 525 dvd-afspiller fra '99 spiller disken uden problemer, men min Philips DVP 720SA fra 2004 melder "no disc" i displayet.