Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dato kriterier afgrænsning ved åbning af rapport

Jeg har en rapport hvor jeg kan vælge en række kriterier til at afgrænse indholdet af en rapport, men jeg har problemer med dato afgrænsningen..
Jeg har et felt i tabellen DateCreated som indeholder den dato jeg vil afgrænse efter.
Jeg har to variable Choicedate 1 og 2 hvor jeg vælger min dato og den variable er af typen Date.

rapport kaldet er som følge:
DoCmd.OpenReport DocListe, acViewPreview, , "DateCreated >= #" & Choicedate1 & "# And DateCreated <= #" & Choicedate2 & "# "

jeg er sten sikker på der er et par rapporter tilgængelig ved den dato jeg sætter, og hvis jeg i properties på rapporten sætter den dato er der ingen problemer, men jeg kan ikke få den her til at virker...håber I kan hjælpe
Avatar billede mugs Novice
20. oktober 2004 - 12:17 #1
Prøv at oprette 2 ubundne felter i den formular du kalder rapporten fra og lad forespørgslen referere til disse med et kriterie i feltet DatreCreated:

>=[forms]![Formularnavn]![Tekst0] And <= [forms]![Formularnavn]![Tekst2]
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:27 #2
felterne er unbound i forvejen men jeg tror ikke jeg kan bruge den løsning, for jeg kan vælge tre andre afgrænsnings muligheder og hvis en af disse vælges vil choicedate variablene være null... vil der så ikke ske lidt konflikt der.
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:23 #3
DateConvert1 = Format(Me.FraDato, "mm/dd/yyyy")
DateConvert2 = Format(Me.TilDato, "mm/dd/yyyy")
ChoiceDate1 = DateConvert1
ChoiceDate2 = DateConvert2

mycriteria = "DateCreated between #" & ChoiceDate1 & "# and #" & ChoiceDate2 & "# "
DoCmd.OpenReport DocListe, acViewPreview, , mycriteria

Problem løst