Avatar billede iceyblue Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:46 Der er 8 kommentarer

Overload DataGrid metode

Hejsa...

Ved I hvorledes man overloader en metode i datagrid-base-klassen, således at brugeren ikke længere har muligheden for, at ændrer højden på alle div. celler med musen i datagridet ??

Håber virkelig i kan hjælpe mig!!

Med venlig hilsen IceyBlue
Avatar billede finger Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:58 #1
du kan lægge et tablestyle på dit datagrid.
i dette tilføjer du datagridcolumnstyles.
disse har events widthchanged.
når denne forkommer kan du sætte width tilbage til den "rigtige" størrelse
Avatar billede iceyblue Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:04 #2
1. Jeg benytter tableStyle...
2. Det er højden på cellerne - ikke vidden, den er fikset.
Avatar billede finger Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:15 #3
ah sorry.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:56 #4
Du lave en klasse der nedarver fra datagriddet og derefter overskrive Height-property'en så den ikke ændrer højden:
    public class GridNoResize : System.Web.UI.WebControls.DataGrid
    {
        public override Unit Height
        {
            get
            {
                return base.Height;
            }
            set
            {
                //base.Height = value;
            }
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:58 #5
Husk at udskifte dine <asp:datagrid> så det bliver noget ala:
            <cc1:GridNoResize id="DataGrid1" runat="server"  >
                        .......
            </cc1:GridNoResize>
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2004 - 19:55 #6
Hvad gør den ?

Forhindrer den iceys kode på server i at ændre height property eller forhindrer
den brugeren i at resize i browseren på client ?
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:17 #7
Hmm ja, spørgsmålet kunne måske tolkes på mere end en måde.
Det har altid irriteret mig at et forkert muse-træk på f.eks. en tabel i visual studio designeren ville indsætte en masse width og height properties. Derfor troede jeg at "brugeren" her var en bruger af visual studio, og ikke af websiden med en browser.
Hvad mener du, icey?

Hvis jeg HAR forstået det rigtigt, og du gerne vil have adgang til Height fra din codebehind, findes der en metode der kan chekke for om du er i designmode eller ej. - Den prøver jeg lige at finde
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:36 #8
Efter en lille test kan jeg se det ikke virker helt efter hensigten. Visual studio laver ikke om på højden af det viste datagrid men indsætter alligevel Height-attributten i html-visningen når man trækker i højden.

Nå, ingen grund til at trække diskussionen ud hvis jeg alligevel har misforstået spørgsmålet... ;)