Avatar billede itlaerling Nybegynder
18. oktober 2004 - 09:42 Der er 2 kommentarer

P4P800 og IDE RAID 0 igen igen igen igen (tilsyneladende)

Som så mange andre har jeg problemer med at installere raid på mit ASUS P4P800 bundkort.

2 IBM diske sat i RAID 0 på VIA 6410 IDE kontroller. Disk 1 sidder som master og på master kablet og slave hvor den skal sidde. Jumpere sidder korrekt.
Jeg har sat raid arrayet til boot og de kommer også frem ved opstart.

Det skal lige siges at det tog 2 sekunder at lave arrayet så jeg ved ikke helt om det virker helt, da jeg mener det plejer at tage en krig at initalisere dikene men jeg er ikke sikker.

Jeg har brugt MAKEDISK.exe og lavet en driver diskkette og trykker F6 når Win XP skal installeres og følgende sker......BJÆLDE!!!

Der sker intet.. meningen var vidst at XP skulle spørge efter en driver disk men det gør den ikke. Jeg har prøvet med driver disken i og uden og der er ingen forskelv???

Jeg kan finde SATA raiden i XP installationen men ikke IDE? Jeg skal prøve et finde en anden XP skive men tror ikke at det vil gøre nogen stor forskelv, men prøver aligevel som en sidste udvej.

Der er ikke angivet noget i bios og alt opsætning i raiden er prøvet.

Jeg er blank på hvorfor det ikke virker.
Nogen der har nogen ide?
Avatar billede promt Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:16 #1
WindowsXP burde komme op og spørge efter en driver når du trykker F6 i starten af installationen, det virker som om din WindowsXP cd er defekt?

Prøv evt at se på asus's hjemmeside og tjek efter driveropdateringer til dit bundkort / raid controller, samt eventuelle bios updates.

Ellers er jeg da os lidt tom for idéer ;)
Avatar billede itlaerling Nybegynder
02. februar 2005 - 16:43 #2
Driver problemer var løsningen