Avatar billede wofd Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:56 Der er 3 kommentarer

Class member function som argument

Jeg har nu siddet i over to timer og fumlet med denne fejl:

cannot convert parameter 1 from 'void (unsigned char,int,int)' to 'void (__cdecl *)(unsigned char,int,int)'

Jeg har prøvet lidt forskelligt men uden held. Min nuværende kode ser sådan her ud:

class OpenGlWindow
{
public:
    OpenGlWindow();
    void KeyboardFunc (unsigned char key, int x, int y);
}

OpenGlWindow::OpenGlWindow()
{
    void (OpenGlWindow::*f)(unsigned char key, int x, int );
    f=this->KeyboardFunc;
    glutKeyboardFunc(f);
}

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 18:00 #1
Hvad forsøger du at lave ?

Formentligt kan det ikke lade sig gøre. Man kan ikke bruge ikke static metoder
som function pointers.
Avatar billede wofd Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:05 #2
Er i gang med en OPenGL motor, men ville gerne lave mine egne funktioner for viise ting i det bibliotek, men jeg bruger nogen variabler i klassen i funktionerne, så de bliver nødt til at være medlemmer.

Alternativet er at lave dem som friends, men i så fald ville jeg helst have dem i et namespcae og så møder jeg samme problem-
Avatar billede wofd Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:19 #3
Fandt ud af det.

void (OpenGlWindow::*lpFunc)(unsigned char key, int x, int y) = &OpenGlWindow::KeyboardFunc;

Herefter kan man bare bruge ipFunc som argument