Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 14:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bind funktion til radio buttons

Hvordan binder jeg funktion til mine radio buttons? Jeg ønsker at lave en afstemning på min hjemmeside, hvor man, efter at have stemt, kan se hvordan stemmerne er faldet hidtil. Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:43 #1
Hvis du feks. vil vise muligheden for at stemme, for personer som ikke allerede har stemt.
Lav en check for om cookie eksistere Request.Cookies("Stemt")

If Request.Cookies("Afstemning")("Stemt") = ("Ja") Then
  Vis Afstemnings resultat ved at håndkode dit database kald.
Else
  Vis Afstemnings mulighed ved at håndkode dit database kald.
End If

På den side som modtager hvad en bruger har stemt skal du så indsætte :

Response.Cookies("Afstemning")("Stemt") = "Ja"
Response.Cookies("Afstemning").Expires = Date+365 'Gemmes i et år
Response.Redirect("SideSomManKomFra")

Så må du håndkode dine kald til databasen inde i If Then Else på første side
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:44 #2
Det kan sikkert godt laves 100% med klik basering i DW, men det blir vist en temmelig lang forklaring, og en masse kode på dine sider.
Det letteste er at håndkode dine db kald
Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 15:28 #3
Ok, så.
Men hvordan opretter jeg min database, og hvordan håndkoder jeg mit databasekald?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:40 #4
Har du ikke databasen?
Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 15:45 #5
øhh. Det tror jeg ikke. Webdesign er ret nyt for mig, så jeg er i hvert fald ikke med på hvad du mener...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:50 #6
Ok, så blir det jo lidt voldsomt at skulle sætte dig ind i ServerSide Scripting og Database programmering i dette indlæg ;)

Men jeg kan jo altid hjælpe dig lidt på vej ved evt. at henvise til nogle færdige scripts.
Ved du om din server understøtter et ServerSide script, .asp .net .php .........
Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 15:52 #7
Sitet er ikke lagt op på en server endnu, så det skulle ikke være et problem...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:59 #8
Så du har installeret en server på din egen PC, evt. Personal Webserver (IIS) som følger med Windows (Det er nemligt et problem hvis du ikke har en server)
Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 16:05 #9
ok, så. Jamen det har jeg sikkert så, fordi jeg kører i hvert fald windows xp.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:10 #10
http://eksperten.dk/spm/202973

kig lige på den først
Avatar billede m_bold Praktikant
17. oktober 2004 - 16:34 #11
Hehe. Ok jeg har win xp HE, så måske bliver det lidt for bredt for mig lige i denne omgang...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:39 #12
Der er ikke andet for end bare at gå igang.
Hvis du udsætter, såååååååååååå tja, du kender vel selv svaret ;)
Avatar billede m_bold Praktikant
25. oktober 2004 - 17:33 #13
jeg har nu droppet selv at lave en afstemning, og oprettet en færdig via www.mypoll.dk