Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:47 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

auto login? igen..

hey ;D.. nu er det anden gang jeg opretter dette spg, da i det sidste spg var kun en der svarede og han kunne desværre ikke klare det. Så nu hvis der er en igang med at hjælpe mig må i også godt prøve ;)

jeg vil gerne have en husk login på min loginformular.. det skal være sådan at vis der er sat "flue ben" i husk login på login siden skal den på nedenstående kode sætte en cookie. nedenstående kode er den sidem an bliver sendt til ved at trykke login på loginsiden.. nedenstående kode tjekker kode og brugernavn.

if ($_POST['system'] == 'login') {
session_start();

$kode = md5($_POST["kode"]);

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]' AND kode='$kode'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) == '0') {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=login.php?loginfejl=Du har angivet forkert brugernavn eller kodeord!\">";
} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row[userid]; //fx
$_SESSION[brugernavn] = $row[brugernavn];
$_SESSION[userid] = $row[id];

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1' WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"1;URL=frameset.php\">";
exit;
}

hvis der var en der kunne lave dette ville jeg blive mega glad..

så på forsiden, i nedenstående kode, skal den tjekke om der finde en cookie fra login siden, hvis der gør det skal den åbne frameset.php, hvis ikke skal den åbne main.php .. koden:

<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="main.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>

:) så skal der kodes :P
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:15 #1
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:17 #2
hehe ;) din kode :D kan bare ik finde ud af at sætte det sammen :( har prøvet, har nemlig set på koden mange gange før.. Måske du kunne gøre det?
Avatar billede shjorth Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:29 #3
Du kan lave et flueben på login siden, og smide kagen derefter

if($REQUEST['flueben']) {
    Setcookie("autologin", "$kode", time()+36000);
}else{
    session......
}
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:31 #4
Den kode du viser er ikke noget jeg har lavet! :O)
anyway, feltet med checkbox hedder "husk"

} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row["userid"]; //fx
$_SESSION["brugernavn"] = $row["brugernavn"];
$_SESSION["userid"] = $row["id"];

    if(isset($_POST["husk"]))
        {
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
        }

På sider hvor login kræves, tjekker du så om cookien er sat

<?php
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, password FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
        }

sdå'n cirka da
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:33 #5
Nåh, skal selvf. være:

$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, kode FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:38 #6
Har iidt svært ved at overskue det :( Kunne det være at du ville sætte det ind i min kode?

Også lige fortælle mig hvad fluebenet skal hedde?: <input type="checkbox" name="C1" value="ON">
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:39 #7
den kode jeg viser har jeg selv lavet ;)
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:40 #8
det er jo "sat" ind, på dit login check.

    if(isset($_POST["husk"]))
        {
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
        }

<input type="checkbox" name="husk">
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:43 #9
så der hvor den tjekker ser sådan her ud:

if ($_POST['system'] == 'login') {
session_start();
    if(isset($_POST["husk"]))
        {
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
        }

$kode = md5($_POST["kode"]);

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]' AND kode='$kode'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) == '0') {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=login.php?loginfejl=Du har angivet forkert brugernavn eller kodeord!\">";
} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row[userid]; //fx
$_SESSION[brugernavn] = $row[brugernavn];
$_SESSION[userid] = $row[id];

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"1;URL=frameset.php\">";
exit;
}
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:44 #10
eller skal den være efter der hvor koden bliver lavet om til md5?
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:45 #11
NEJ!!!!!!!!
Du hverken tjekker eller sætter en cookie førend du har tjekket op på DB'en!!!!!!!!!!!

$_SESSION[brugernavn] = $row[brugernavn];
$_SESSION[userid] = $row[id];

    if(isset($_POST["husk"]))
        {
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
        }
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:46 #12
Du hverken tjekker for "husk login" eller sætter en cookie førend du har tjekket op på DB'en!!!!!!!!!!!
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:47 #13
så må den være sådan her:

if ($_POST['system'] == 'login') {
session_start();

$kode = md5($_POST["kode"]);

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]' AND kode='$kode'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) == '0') {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=login.php?loginfejl=Du har angivet forkert brugernavn eller kodeord!\">";
} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row[userid]; //fx
$_SESSION[brugernavn] = $row[brugernavn];
$_SESSION[userid] = $row[id];

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());

if(isset($_POST["husk"]))
{
setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
}

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"1;URL=frameset.php\">";
exit;
}
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:47 #14
Og brug GERNE " omkring dine værdier!
$_SESSION["brugernavn"] = $row["brugernavn"];
$_SESSION["userid"] = $row["id"];
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:48 #15
Jow, dit sidste ser ok ud, men prøv!
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:49 #16
ok ;) så nu burde det virke?
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:49 #17
så skal jeg bare ahve den til at tjekke der hvro iframet er ;)
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:49 #18
Prøv!
Har ikke selv testet det! :O)
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:51 #19
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, password FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="frameset.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
} else {
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="main.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
}
?>
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:52 #20
er det sådan?
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:52 #21
Efter login, kan du jo prøve at gemme flg. i en ny fil:

<?php
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
// HUSK CONNECT TIL DB !!!
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, kode FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
        }

if(isset($_SESSION["brugernavn"], $_SESSION["userid"])) {
echo"OK du";
}else{
echo"Nix";
}

?>
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:53 #22
Nåh, der var lige lidt fejl med copy her
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:53 #23
<?php
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
// HUSK CONNECT TIL DB !!!
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, kode FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
        }

if(isset($_SESSION["brugernavn"], $_SESSION["userid"])) {
echo"OK du";
}else{
echo"Nix";
}

?>
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:55 #24
Din sidste post, hvis der ingen cookie er sat, vises der ikke noget
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:55 #25
skal jeg bruge den der hvor mit frame er på index? hvor det her er:
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="main.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>

også indsætte det der hvor der står ok du og nix?
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 11:56 #26
jups, men igen, prøv.......................................
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:58 #27
ok jeg tester lige det hele..
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 12:01 #28
Med den kode som er indtil nu, vil der jo ved hver request blive tjekket for om en cookie er sat, og er den det, laves et opslag på DB.
Det er jo nok unødvendigt, hvis du allerede har gjort det en gang, og kan undgås ved at sætte en session, når opslag er lavet.
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 12:02 #29
Skal gå nu, men er tilbage omkring kl. 2 (hvor det formodentlig virker for dig! :O] )
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:04 #30
du kan se det her: http://j.woox.dk .. enten sætter den ikke cookie eller også tjekker den ikke :(
Avatar billede wqazr Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:07 #31
Hvis man logger ind og sætte autologin til kommer man der ind hvor man skal.. så hvis man opdatere index.php i samme vindue er man stadig logget ind, men hvis man lukker vinduet og åbner et nyt og går ind på http://j.woox.dk er man ikke automatisk logget ind.. ved ikke hvilken fil fejlen kan ligge i, men så må jeg vente til du er her igen.
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:49 #32
Hmm nu er klokken snart 3 !? ;)
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 20:39 #33
Næ, den er snart 9!
Og du må vise noget kode for tjek på cookie!
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:09 #34
Hvad mener du med at vise noget kode? Vil du have index koden, hvor den tjekker om cookien er sat?

index.php:

<?php
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
include('sql.php');
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, kode FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
        }

if(isset($_SESSION["brugernavn"], $_SESSION["userid"])) {
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="frameset.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
}else{
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="main.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
}
?>
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 21:22 #35
Og hvordan sætter du cookien?
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2004 - 21:28 #36
hmm, skal sove nu du!
Men vis gerne den kode du bruger, både til at sætte og tjekke cookien.
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:29 #37
her tjekker den:

if ($_POST['system'] == 'login') {
session_start();

$kode = md5($_POST["kode"]);

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]' AND kode='$kode'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) == '0') {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=login.php?loginfejl=Du har angivet forkert brugernavn eller kodeord!\">";
} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
$_SESSION["brugernavn"] = $row["brugernavn"];
$_SESSION["userid"] = $row["id"];

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());

if(isset($_POST["husk"]))
{
setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
}

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"1;URL=frameset.php\">";
exit;
}
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:30 #38
mener ikke tjekker, men sætter den i ovenstående kode!
Avatar billede cmau Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:30 #39
Sov godt ;)
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 04:58 #40
Har du et link?
Denne linie:
mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());
er også forkert

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id='".$_SESSION["userid"]."'")  or die(mysql_error());

Ved ikke om der skal ' om now() ???
Avatar billede cmau Nybegynder
18. oktober 2004 - 09:29 #41
Din linje virker fint nok. og ja det skal være now(). linket er http://j.woox.dk Der henter den så, i et frame en side hvor der står noget og er 2 iframe, en med login.php og en med opret.php .. når man så i login.php trykker login går den til siden system_af.php hvor den tjekker om det er opret eller login man har gjort og udføre så, når man trykker login den kode jeg skrev længere oppe.
Avatar billede cmau Nybegynder
18. oktober 2004 - 09:30 #42
Siden melder ingen fejl.. ved bare ikke om den sætter cookie :(
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 12:37 #43
Jeg får bare en tom side, når jeg prøver dit link? (bruger NS)

Men et login ville jo være meget godt at teste med! ;I(
Avatar billede wqazr Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:38 #44
Den kode der er ik http://j.woox.dk/index.php her denne:

<?php
session_start();

if(isset($_COOKIE["username"], $_COOKIE["password"])) {
include('sql.php');
$tjek = mysql_query("SELECT id, brugernavn, kode FROM brugere WHERE brugernavn='". $_COOKIE["brugernavn"] ."' AND kode='". $_COOKIE["password"] ."'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($tjek) == 1) {
$_SESSION["brugernavn"] = mysql_result($tjek, 1);
$_SESSION["userid"] = mysql_result($tjek, 0);
    setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
    setcookie ("password", mysql_result($tjek, 2), (time()+31536000), "/");
        }

if(isset($_SESSION["brugernavn"], $_SESSION["userid"])) {
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="frameset.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
}else{
?>
<FRAMESET frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><FRAME name=index src="main.php" noResize scrolling=no></FRAMESET>
<?
}
?>
<?
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$fil = "count.txt";
$f = file($fil);
$antal = count($f);
$yest = time() - 1200;
$o = "0";
$xidag = "f";
$idag = time();
$idag2 = date("Y F d, H:i");
while ($antal > $o) {
$streg = explode(" ", $f[$o]);
if ($ip == $streg[0]) {
$x = "t";
if ($streg[1] > $yest) {
$xidag = "t";
}
$o++;
}
if ($xidag == "f") {
$logg = fopen("$fil", "a");
fputs ($logg, "$ip $idag, $idag2\n");
fclose ($logg);
}
?>

<title>CMAU.DK - Chat med andre unge!</title>

Synes det er mærkeligt at du ikke kan se det :O måske der fejl ligger i?
Avatar billede wqazr Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:43 #45
Den kode der er i http://j.woox.dk/index.php *
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 14:54 #46
Jeg skal på arbejde nu, men kikker forbi igen når jeg holder pause.

Det eneste jeg får med NS, er en hvd skærm.
kildekoden, er

<frameset frameSpacing=0 frameBorder=0 cols=0><frame name=index src="main.php" noResize scrolling=no></frameset>

<title>CMAU.DK - Chat med andre unge!</title>

Og som sagt, et login for at kunne teste, er jo nok nødvendig! :O)

mail evt. til showsource@gmail.com
Avatar billede wqazr Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:14 #47
Forstår ikke hvad du mener med "et login for at kunne teste"

Jeg har prøvet et logge ind og det virker, hvis det er det du mener.

Og det med NS henter den ikke main.php?
Avatar billede flim Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:14 #48
Du skal oprette en bruger med et password som han kan teste på:

Fx bruger: TEST
ppassword: TEST
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 15:19 #49
Du mangler nok at afslutte en table, og derfor vises der intet i NS!
Og hvad er der i denne fil?
http://j.woox.dk/system_af.php

(tager ikke på arbejde førend kl. 4)
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 15:23 #50
Men den sætter heller ikke nogen cookie
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2004 - 15:26 #51
Nåh, pr. default, tillades det ikke i browseren at der sættes en cookie for et andet domæne!
Avatar billede wqazr Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:54 #52
i system_af.php er der denne kode:

<?
include("sql.php");
if ($_POST['system'] == 'login') {
session_start();

$kode = md5($_POST["kode"]);

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]' AND kode='$kode'")  or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) == '0') {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=login.php?loginfejl=Du har angivet forkert brugernavn eller kodeord!\">";
} else {
$row = mysql_fetch_array($result);
$_SESSION["brugernavn"] = $row["brugernavn"];
$_SESSION["userid"] = $row["id"];

mysql_query("UPDATE brugere SET online= '1', sidst_login= now() WHERE id=".$_SESSION[userid]."")  or die(mysql_error());

if(isset($_POST["husk"]))
{
setcookie ("username", $_SESSION["brugernavn"], (time()+31536000), "/"); // set cookie 365 dage
setcookie ("password", $kode, (time()+31536000), "/");
}

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"1;URL=frameset.php\">";
exit;
}

if ($_POST['system'] == 'opret') {

if( count($_POST) > 0 ) {

    $brugernavn = trim($_POST['brugernavn']);
    $kode = $_POST['kode'];
    $kode1 = $_POST['kode1'];

    $result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn='$brugernavn'") or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($result) > 0) {

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=opret.php?opretfejl=Brugernavnet er optaget\">";

}else {

if ($kode != $kode1) {

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=opret.php?opretfejl=De 2 koder var ikke ens!\">";

}elseif (!preg_match('#^[a-zA-ZæøåÆØÅ0-9 ]+$#',$brugernavn)) {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=opret.php?opretfejl=Du må ikke have ulovlige tegn i dit brugernavn!\">";
} else {
if (!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i",$_POST['email'])) {
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=opret.php?opretfejl=Skriv en gyldig e-mail!\">";
} else {

$kode = md5($_POST["kode"]);
$alder = $_POST["alder"];
$sex = $_POST["sex"];
$email = $_POST["email"];
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];

mysql_query("INSERT INTO brugere (brugernavn, kode, alder, sex, email, sidst_login, ip, oprettet) VALUES ('$brugernavn','$kode','$alder','$sex','$email',now(),'$ip',now())") or die(mysql_error());

$besked = "Velkommen som bruger af CMAU.DK\n\nHer er dine oplysninger:\n\nBrugernavn: $_POST[brugernavn]\nKode: $_POST[kode1]\n\nHusk du kan ikke få dine oplysninger igen! Så gem dem i en fil på din computer, som ingen andre end dig kender til.\n\nVi ses på siden. Hyg dig!\n\nM.v.h\nTeam CMAU.DK";

mail('','Oprettelse som bruger på CMAU.DK',$besked,"BCC: $email\nFrom: CMAU.DK <noreplay@cmau.dk>");

echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"0;URL=opret.php?opretok=Din bruger blev oprettet rigtigt!\">";
        }
exit;
}
?>
Avatar billede wqazr Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:59 #53
i begge skal lige vide at grunden til at jeg skriver fra både cmau og wqazr er, er at når jeg åbner exp.dk er jeg automatisk logget ind, på wqazr, som jeg ikke kan finde ud af at få den til at lave være med. og nogle gange glemmer jeg at logge ud og logge ind på cmau..
Avatar billede sukos Juniormester
19. oktober 2004 - 08:50 #54
Lyder nu godt nok "lidt tyk" ???
Avatar billede sukos Juniormester
19. oktober 2004 - 09:05 #55
Plejer jeg ikke, men er anmeldt til coadmin
Avatar billede cmau Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:08 #56
Så siger vi det, men kan du finde en fejl i systemerne?
Avatar billede snowball Novice
19. oktober 2004 - 15:29 #57
wqazr/cmau: Men har du selv oprettet begge brugere?

For at løse problemet kan du prøve at logge helt ud af Eksperten, og så slette din cookie her fra Eksperten. Når du så igen åbner Eksperten i din browser, så skulle du gerne blive bedt om at logge ind, og så logger du så ind med den rigtige bruger.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede cmau Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:53 #58
Ja jeg har oprettet begge brugere selv, pga. da jeg oprettede wqazr var han sat til en af mine venners email også tog han på ferie i 3 uger og jeg havde glemt kode og kunne jo ikke få den tilbage igen, pga. det var ik min mail. Så fik jeg virkelig brug for hjælp, til noget ingen andre jeg kendte kunne hjælpe mig med også oprettede jeg cmau. Da så min ven kom tilbage fik jeg koden til wqazr og lavede auto login på ham. Da jeg så prøvede at logge af fordi jeg ikke ville have auto login mere var det bare sat til hver gang jeg åbnede exp.dk aligevel. Men har lige fået hjælp af en af mine venner til at sætte alle cookies på min computer, så nu vil jeg kun bruge cmau.
Avatar billede cmau Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:55 #59
Men har lige fået hjælp af en af mine venner til at slette alle cookies på min computer *
Avatar billede snowball Novice
19. oktober 2004 - 17:56 #60
Helt fint. Jeg lukker brugeren wqazr så.
Avatar billede cmau Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:34 #61
Okay!.. Nå sukos skal vi komme videre?
Avatar billede cmau Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:40 #62
Lukker! da du ikke skriver....