Avatar billede kasperbc Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:53 Der er 6 kommentarer

Lav et forum

Hej hvordan bygger man et forum op har kun et tagwall som jeg gerne vil have lavet til et forum kan det lade sig gøre ? hvordan skal man gå frem ?
Avatar billede sthen Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:48 #1
Du kan evt. downloade et færdigt forum:

Læs her hvordan:
http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?t=3
Avatar billede kasperbc Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:51 #2
Vil lave et selv de de rphpbb forum er jo lol det er jo intet man har lavet selv
Avatar billede smeier Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:32 #3
Bare start med en ting af gangen. Tænk over hvilke funktioner et forum kræver. Og så opbyg dem en af gangen. Så kommer det helt af sig selv. :)

Gør det simpelt så kan du altid udvide det. Men det ved du vel allerede godt hvis du har lavet en tagwall.
Avatar billede kasperbc Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:58 #4
jeps men kan du forklare lidt hvordan jeg gør ik noget med kodningen eller noget bare sådan du forstår
Avatar billede smeier Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:32 #5
Har aldrig prøvet at bygge et forum op fra bunden. Men umiddelbart ville jeg.

1. Overveje hvem der skal kunne indtaste indlæg (registrerede brugere/anonyme)

2. Kigge på hvordan andre har bygget deres database op. Har kigget lidt på phpBB2
De bruger en tabel til alle topics,
en tabel til alle indlæg,
en tabel til alle brugere osv.
Hver gang der så bliver indsat et indlæg i tabellen og gemmer topic, navnet eller id sammen med. osv. Ved ikke om det giver nogen mening det jeg skriver.

Bare start med at få en bruger til at virke. Få en bruger til at skrive på samme måde som en tagwall. Hvor kun den ene har adgang.

Prøv dig frem. Jeg kan ikke give dig et mere præcist svar.
Avatar billede mccookie Seniormester
07. juli 2005 - 01:18 #6
Hejsa

Kig her engang: http://opensolution.org/index.php?p=productsQuickForum

Dette er ikke DB krævende forum, jeg syntes det er ok - Prøv det ;)

///HEnning