Avatar billede soeborg Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Smid indholdet af checkbox ind i databasen

På den igen..?!

Jeg har lavet 3 checkbox i min input form..
Hvordan får jeg smidt den i databasen??
<INPUT type="checkbox" id=checkbox1 name=msn value="">
<INPUT type="checkbox" id=checkbox2 name=email value="">
<INPUT type="checkbox" id=checkbox3 name=icq value="">

Har lavet 3 fleter i min db som hedder msn, email, icq og sat dem til at være en tinyint..

Nu skal jeg bare have lavet en insert og en update.. Samt et udtræk der viser om de er slået til...?

Hjælp ønskes!
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:15 #1
For det første må checkbokse have en tom value. Hvis du ikke selv definnere en value er den "on", men du må ikke skrive value="".

<INPUT type="checkbox" id=checkbox1 name=msn>
<INPUT type="checkbox" id=checkbox2 name=email value="on">
<INPUT type="checkbox" id=checkbox3 name=icq value="noget andet">

Det er lige meget hvad værdien er bare den ikke er tom.
Avatar billede soeborg Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:18 #2
oki. done
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:21 #3
... En checkbokse IKKE have en tom value.

Hvis checkboksen ikke er afkrydset returnere den en tom streng. Derfor er det ligemeget hvad der står som value i checkboksen (bare der står noget), vi tjekker derfor for om den er tom:

if request.form("msn") <> "" then checkBox1=1 else checkBox1=0
if request.form("email ") <> "" then checkBox2=1 else checkBox2=0
if request.form("icq ") <> "" then checkBox3=1 else checkBox3=0

conn.execute(insert into DinTabel(....check1,check2,check3) values(...."& checkBox1 &","& checkBox2 &","& checkBox3 &"))
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:24 #4
Sådan her slår du dem til ved udtræk:

<INPUT type="checkbox" id=checkbox1 name=msn <% if rs("check1")=1 then response.write "checked" %>>
<INPUT type="checkbox" id=checkbox2 name=email <% if rs("check2")=1 then response.write "checked" %>>
<INPUT type="checkbox" id=checkbox3 name=icq <% if rs("check3")=1 then response.write "checked" %>>
Avatar billede soeborg Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:19 #5
udtrækket virker ikke... :(
Avatar billede soeborg Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:20 #6
jo, skulle bare fjerne value.. Sorry
Avatar billede fennec Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:22 #7
Det er også en god ide at bruge " omkring attributterne.

<INPUT type="checkbox" id="checkbox1" name="msn" <% if rs("check1")=1 then response.write "checked" %>>
Avatar billede soeborg Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:52 #8
Thx