Avatar billede sonic! Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Freednshost - Hvordan fjerner jeg den?

Hey...

Ja, jeg har fået denne virus/worm. Når jeg scanner med Spy Sweeper, finder den virussen, og sletter den. Men når jeg scanner igen, lige efter, kommer den tilbage.

Så hvordan Fjerner jeg den helt?

Her er noget info om virussen:

ADWARE Description:

Name:
Freednshost

Author:

Category:
Adware

Threat Assessment:
Medium

Description:

Freednshost has the ability to hijack your Web searches, home page, and Internet Explorer settings.

Characteristics:

Freednshost has the ability to redirect your Web searches through its own search engine and change your default home page. This hijacker may also change your Internet Explorer settings and install shortcuts on your desktop.

Method of Infection:

Hijackers are typically installed via ActiveX drive-by download from pop-up advertisements. Drive-by downloads refer to deceptive pop-up windows that ask you to run and install a certain program. The windows appear to be Windows system messages, but the software you are being asked to download is not needed to view the page content; it may do something else entirely.

Additional Comments:

Your Internet Explorer browser may be re-directed to a non-functioning or non-existing Web site.

(Taget fra Spy Sweeper)
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:32 #1
Prøv hent og kør CWShredder 1.59.1
http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:33 #2
Prøv at fjerne den med Ad-awre til at starte med:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Ellers hent Spybot her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Opdater og scan. Afhjælp funde problemer (markeret med rødt)

Derefter henter du Hijackthis her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Start det op. Tryk scan. Tryk save log og kopier den herind, så kigger vi på sagerne.
Avatar billede sonic! Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:41 #3
Skal lige syges at den lukker alt hvad der står spyboy på... Altå når jeg går ind på siden, lukker den alle siderne ned...

Har fået tilsendt Spybot. Men den er usynlig/bliver slettet. (Installen altså)

Har så fået tilsendt den igen, hvor navnet på installen blev lavet om til "hey", og så kunne jeg pludselig se den. Men så da jeg ville installere den, lukker den bare ned hele tiden.

Adware finder den ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 11:43 #4
Kom med en Hijackthis log, så må vi se.
Avatar billede sonic! Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:54 #5
fromsej,

Når jeg downloader det hijack der, så lige inden den er helt færdig, siger den "Det er ikke muligt at kopiere filen ned...."
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 12:04 #6
Hmm, send en mail til from09sej (at) webspeed.dk så skal jeg sende den til dig.
Avatar billede sonic! Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:14 #7
Jeg formatere bare.
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:29 #8
Det var da en kedelig løsning :(
Avatar billede sonic! Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:32 #9
pimpz - jeg har ikke formateret endnu... Så hvis der er andre der har en løsning, ville det være dejligt...
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. oktober 2004 - 07:03 #10
Hent Hijackthis og giv os en log.
Så ser vi om der ligger noget vi kan fjerne, således at du kan køre Spybot.