Avatar billede aspwannabee Nybegynder
20. april 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SMS via ASP

Jeg har efterhånden opgivet selv at lave et ASP script der kan håndtere et bruger SMS system....

Er der en eller anden der kan lave det for mig.. Evt. mod betaling...

Jeg har altså brug for at kunne kalde et script fra en formular, så den selv sender en SMS'er afsted.

Jeg kan benytte AspMail + Jmail..

Hvis du ønsker at lave det mod betaling, kan jeg kontaktes på emailfon nummer: number10@post10.tele.dk

PS! indtil videre holder jeg mig til de lidt lettere scripts ;)
Avatar billede cybles Nybegynder
20. april 1999 - 03:12 #1
Lad være med at give op :-) Det var det en flink fyr herinde ved navn meyer  skrev til mig, og med lidt flid lykkedes det faktisk for mig, at løse mit problem....held og lykke med det ....
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 03:50 #2
Det burde da være muligt at en eller anden hjalp dig uden at du skulle betale med kolde kontanter der er ikke meniggen med eksperten !!

Keep on moving samt Held & Lykke
En eller anden Hjælp ham !!!
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 07:57 #3
Understående script er alt hvad du har brug for, du skal dog lige ændre lidt i mail-objektet, da der bruges CDONTS her :

<%
Modtager = Replace(Request.form("Modtager")," ","%20")
Afsender = Replace(Request.form("Afsender")," ","%20")
Besked  = Replace(Replace(Replace(Request.form("Besked")," ","%20"),"'","´"),"""","´´")
Besked = Replace(Besked,"Ø",chr(11))
Besked = Replace(Besked,"ø",chr(12))
Besked = Replace(Besked,"Å",chr(14))
Besked = Replace(Besked,"å",chr(15))
Besked = Replace(Besked,"Æ",chr(28))
Besked = Replace(Besked,"æ",chr(29))

if request.form("Modtager") = "" then
response.redirect("default.asp?fejl=3&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ")
end if

if request.form("Afsender") = "" then
response.redirect("default.asp?fejl=2&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ")
end if

if request.form("Besked") = "" then
response.redirect("default.asp?fejl=4&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ")
end if

if Len(request.form("Besked")) > 200 then
response.redirect("default.asp?fejl=5&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ")
end if

if Len(request.form("Afsender")) > 90 then
response.redirect("default.asp?fejl=6&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ")
end if

Modtager = Int(Request.form("Modtager"))

sonofon =  "@note.sonofon.dk"
teledanmark = "@sms.tdm.dk"
mobilix = "@sms.mobilix.dk"
fejl = "fejl"

if (Modtager < 20100000) then
selskab = fejl
end if

if (Modtager >= 20100000 AND Modtager < 20600000) then
selskab = teledanmark
end if

if (Modtager >= 20600000 AND Modtager < 21000000) then
selskab = sonofon
end if

if (Modtager >= 21000000 AND Modtager < 21100000) then
selskab = fejl
end if

if (Modtager >= 21100000 AND Modtager < 21999999) then
selskab = teledanmark
end if

if (Modtager >= 22000000 AND Modtager < 22100000) then
selskab = fejl
end if

if (Modtager >= 22100000 AND Modtager < 23000000) then
selskab = sonofon
end if

if (Modtager >= 23000000 AND Modtager < 24000000) then
selskab = teledanmark
end if

if (Modtager >= 24000000 AND Modtager < 26100000) then
selskab = fejl
end if

if (Modtager >= 26100000 AND Modtager < 28999999) then
selskab = mobilix
end if

if (Modtager >= 29000000 AND Modtager < 40100000) then
selskab = fejl
end if

if (Modtager >= 40100000 AND Modtager < 40500000) then
selskab = teledanmark
end if

if (Modtager >= 40500000 AND Modtager < 50000000) then
selskab = sonofon
end if

if (Modtager >= 50000000 AND Modtager < 72126205) then
selskab = fejl

end if

if (Modtager >= 72100000 AND Modtager < 72126210) then
selskab = sonofon
end if

if (Modtager >= 72126210) then
selskab = fejl
end if

Adresse = Modtager & selskab
%>

<% if selskab = "fejl" then %>
<% response.redirect("default.asp?fejl=1&Modtager=" & Modtager & "&Afsender=" & Afsender & "&Besked=" & Besked & " ") %>
<% end if %>

<%

    bodystr = " " & Replace(Besked,"%20"," ")

    if Instr(Afsender,"@") > 0 then
    email = afsender
    subjectstr = ""
    else
    email = "sms-service@dit-site.dk"
    subjectstr = "" & Replace(Afsender,"%20"," ") & ""
    end if

    set objNewMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")
    objNewMail.Send email, "" & Adresse & "", subjectstr , bodystr, 1
    set objNewMail = Nothing

%>
Avatar billede ener Nybegynder
20. april 1999 - 09:06 #4
Findes der nogen som har lyst til at ændre i ovennævnte script, så det fungerer med aspmail ?
Da jeg intet ved om, hvordan man gør det.
Med Venlig Hilsen
    Rene'
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 13:39 #5
Hvad er der galt med CDONTS??
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 13:43 #6
ener, det her er ikke et rip-off-place.

Skal du lave en sms-side så lav dit eget script.

Du kan hente inspirationen og hjælpen herfra, men fandme ikke færdige kode-stykker. It ain't no gavebod.
Avatar billede @ Nybegynder
20. april 1999 - 14:07 #7
Skal man kopier scrtipet, og sætte dem ind i en fil der default.asp, felterne man skal indtaste tlf nr i kan det bare være en almendelig html form man bruger heller hvad??
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 14:11 #8
@

LÆS : Lav dit eget script !!

Og NEJ, du kan ikke bruge scriptet før du har lavet en bunke avanceret ASP der bruger multi-reformate indgangsvinkler til diverse form-felter og valideringsformularer. Desuden kræver det også Dx80.dll installeret på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 1999 - 14:44 #9
Rovdrift på andres bekostnig er måske ikke den rette ånd på eksperten
Jeg kan udenmærket følge biskoppen's synspunkter !!!

HJ
Avatar billede aspwannabee Nybegynder
20. april 1999 - 16:08 #10
Kanon... Jeg tror jeg nu kan se hvad det var jeg gjorde forkert :) Men jeg tror aligevel jeg ændrer det til Jmail...

biskoppen "Desuden kræver det også Dx80.dll installeret "..

Den har jeg heldigvis, Men den dyr :-)

Takker 1 mio.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 1999 - 08:31 #11
Folk hopper heller ikke på en skid nu om dage :)
Avatar billede aspwannabee Nybegynder
22. april 1999 - 14:22 #12
Jeg har modificeret det (JMail) og lavet nogle andre ændringer.

Men hvordan kan det være at den sender et telefonnummer med (4066xxxx) hvér gang, der sendes til en Sonofon mobildims.

Det er sikkert helt almindeligt, måske er det sonofons egen central der gør...

Jeg er bare lidt nysgerrig :)
Avatar billede peng Nybegynder
24. april 1999 - 18:16 #13
aspwannabee: kan du ikke sende den til mig :). Min mail er peng@yo.dk

mange tak
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 1999 - 23:10 #14
>aspwannabee

Kan du ikke sende det til mig på
edb-hjelpen@sol.dk