Avatar billede kippers Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera - hvilket?

Hejsa.

Jeg overvejer at anskaffe et digitalkamera.
Det skal være let at tage med (lommestørrelse), men stadig kunne tage billeder af god kvalitet ved 5 Mpixel.

Jeg overvejer det her Panasonic Lumix DMC-FX7 (http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/vModelDetail?storeId=11251&catalogId=11005&itemId=71473&catGroupId=17168&displayTab=S&surfModel=DMC-FX7&surfCategory=Lumix®%20Digital%20Cameras), der har:
- 5 Mpixel
- 3x optisk zoom (4x digital)
- optisk billedstabilisator.

- ingen fokuslinse (viewfinder), kun lcd-skærm (1,5")

Er der nogen der har erfaringer med dette kamera, eller med andre kameraer i samme kategori? Nogen anbefalinger?
Avatar billede lucas2000 Novice
13. oktober 2004 - 08:32 #1
Hey
Jeg kender desværre ikke det kamera men jeg ville nok være lidt skeptisk over det med den manglende fokuslinse, det kan være svært at se skærmen i sollys.

Jeg har selv lige testet Sony Cybershot DSC-W1 og Canon Ixus 500. Sony er meget brugervenlig, stor skærm og meget hurtig til at tage billeder men da jeg holdt billederne op mod Canon havde Sony billederne et svagt brunt skær på de billeder der var taget indendørs så selv om Canon er lidt langsommere i næsten alle funktioner, har mindre skærm valgte jeg alligevel Canon, jeg synes simpelthen at det tager bedre billeder ( mere naturligt i farverne )
Avatar billede lucas2000 Novice
13. oktober 2004 - 22:29 #2
Avatar billede kippers Nybegynder
17. februar 2005 - 14:19 #3
Jeg endte med at købe FX7. Det er ikke helt tåbeligt med optisk billedstabilisator. Det tager bedre billeder i lav belysning end Casios exilim-kameraer. Det er fint at nøjes med lcd-skærmen, som fylder 2/3 af bagsiden og virker fint. Og så er det ret kompakt. Videoplayback er dog lidt anderledes idet der ikke er lyd på før man hiver det ind på en computer.