Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:59 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ingen drivere

Min Windows XP kan, når jeg tilslutter ny hardware, ikke finde en passende driver til hardwaren. Dette gælder sig for USB enheder, såvel som andre hardware enheder, som burde være plug and play.

Jeg har netop skiftet bundkort og geninstalleret Windows XP, problemet eksisterede også på mit gamle bundkort. Men det hjalp åbenbart ikke at skifte bundkort, så problemet er tilsyneladende ikke hardware betinget.

Selvom at jeg installerer de drivere der passer til hardwaren, kan Windows ikke finde driverne efter at de er blevet kopieret til computeren.

Hvordan retter jeg denne fejl? Kan jeg på en eller anden måde nulstille mine drivers til oprindelig konfiguration?

Jeg har installeret SP2, men problemet var der også med SP1. Jeg har en anden computer, som har fået installeret nogle af de samme programmer, som er installeret på denne computer, men der er ingen problemer på den. Så jeg kan heller ikke se hvordan det skulle kunne være min software.
Avatar billede maryann Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:10 #1
man kan nulstille opsætningen i bios med "Reset Configuration Data"
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:37 #2
Problemet ligger vel i Windows, så det hjælper ikke noget at resette BIOS. Har lige forsøgt uden held.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2004 - 00:01 #3
Jo, det har en del med Bios at gøre:
Klik på start, klik på Kontrolpanel, klik på system, klik på Hardware, klik på knappen Enhedhåndtering.
I Enhedshåndtering vises USB-enheder under Brugerstyret inputenhed
(i visningen Enheder efter type).
Hvis enheden ikke vises i Enhedshåndtering, er USB muligvis ikke aktiveret i BIOS eller EFI. Når du bliver spurgt under opstart af computeren, skal du gå ind i BIOS- eller EFI-installation og aktivere USB.
Hvis USB er aktiveret i BIOS eller EFI, men USB-værten ikke vises i Enhedshåndtering (under Universel seriel bus-controllere), eller der vises et gult advarselsikon ved siden af værtscontrollernavnet, kan BIOS- eller EFI-versionen være forældet. Kontakt producenten eller forhandleren af computeren og få fat i den aktuelle BIOS- eller EFI-version.
Hvis enheden vises i Enhedshåndtering, skal du højreklikke på navnet på enheden og derefter klikke på Egenskaber. Problemer og foreslåede handlinger vises under Enhedsstatus.
USB-porte har en separat post i Enhedshåndtering. Klik på Universel seriel bus-controllere, højreklik på USB-rod-hub, og klik derefter på Egenskaber for at kontrollere enhedens status.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:34 #4
Jamen problemet eksisterer også med andre enheder, som ikke er USB. PS/2, AGP og skærme.
USB er slået til i BIOS, mine BIOS indstillinger er i det hele taget ok, skulle jeg mene.