Avatar billede bujakasjar Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

treewiev skal kunne vise mapper.

Hvordan får man sine nodes, ændret så de er mapper, ligesom i f.eks stifinder? Og er der forholdsvist nemt, for jeg er startet med at lege med programmet idag! Jeg bruger microsoft visual C#.

håber i kan hjælpe.
Avatar billede lifo Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:37 #1
her er en funktion

private TreeNode scannDir(string dir)
  {
    TreeNode p =null;
    try
    {
      DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(dir);
      p=new TreeNode(di.Name);
      DirectoryInfo[] dirs = di.GetDirectories();
      FileInfo[] fi = di.GetFiles();
      if(fi!=null)
    {
      foreach(FileInfo f in fi)
      {
            // lav t eller andet med filerne
      }
      if(dirs!=null)
      {
      foreach(DirectoryInfo d in dirs)
      {
    p.Nodes.Add(scannDir(d.FullName));
      }
    catch(UnauthorizedAccessException){}
    catch(IOException){}
    catch(Exception ex)
    {
      System.Windows.Forms.MessageBox.Show("Exception i scannDir()"+ex);
    }
    return p;
}
Avatar billede lifo Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:57 #2
til at få vist selve noderne som mapper

tilføj en imagelist og tilføj to billeder en for lukket mappe og en for åben mappe
vælg dit TreeView og sæt dens imagelist property til den ny oprettet image list

derefter sæt imageIndex til billede for lukket mappe
og SelectedImageIndex til billede for åben mappe
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:44 #3
Tak for svaret. Men hvor opretter man de "namespaces"?
Jeg får følgende fejl:

The type or namespace name 'DirectoryInfo' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

The type or namespace name 'di' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

The type or namespace name 'DirectoryInfo' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

The type or namespace name 'FileInfo' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

The name 'fi' does not exist in the class or namespace 'WindowsApplication1.Form1'

The name 'dirs' does not exist in the class or namespace 'WindowsApplication1.Form1'

The type or namespace name 'IOException' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Avatar billede lifo Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:48 #4
using System.IO;
skulle løse problemet
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:08 #5
Jeg har fri idag, så jeg prøver imorgen. Men tak for det :)
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:08 #6
takker :D