Avatar billede markymarc Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Struts html:link, kan jeg sende parameter videre med det tag?

Jeg har en .jsp side, hvor jeg skal bruge 9 html:link tags fra struts. Men jeg gider jo ikke havde 9 action, vil jo gerne henvise til kun en action. Men her skulle jeg jo gerne finde ud af hvilke html:link den kommer fra. Så jeg kan forwarde det rigtigte sted hen. Kan man det eller hvordan gør jeg ellers det i struts ??
Avatar billede olly Nybegynder
11. oktober 2004 - 17:43 #1
Sådan som jeg forstår det er det DispatchAction du har brug for. En udmærket tut er: http://www.reumann.net/struts/lesson3/step6.do (Nede lige nu, men kommer forhåbelig op).

Ellers forsøg dig med google og dispatchaction.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. oktober 2004 - 08:18 #2
du kan sagtens sende parametre videre med html:link

(http://struts.apache.org/userGuide/struts-html.html#link)

f.eks.
<html:link action="myaction" paramId="param" paramName="myBean" paramProperty="myProperty"/>

som tilføjer parameteren "param" med værdi fra javabean'en myBean og property myProperty.

(der kan tilføjes flere parametre ved at benytte et Map istedet).
Avatar billede markymarc Nybegynder
12. oktober 2004 - 09:16 #3
Sider og prøver med det du nævner, fsconsult. Men så vidt jeg kan se og få den til, er det da kun til at få noget. Synted skun den kalder min beans getter metoder. Eller hvad?
Avatar billede markymarc Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:32 #4
Ok nu har jeg bladnet html:link lidt med jsp:usebean og jsp:setProperty, På denne måde:

<jsp:useBean id="track" class="wildb.frontend.beans.SessionBean" scope="session"/>

<html:link action="/adminforward">
<jsp:setProperty name="track" property="admin" value="gruppe"/>
          Tilføj gruppe</html:link><br/><br/>

Dem har jeg så 3 under hinanden af (selvfølgelig ikke 3 usebean tags), men den bliver ved med at vælge den sidste jsp:setProperty.
Hvordan f..... få jeg den til at sætte den og så ikke læse videre ned gennem mit jsp dokument??
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2004 - 19:22 #5
Tilføj parameter til din action attribut i html:link taggen (?parm)

<html:link action="myaction?param1=xxxx&param2=yyyyyyy" ...... />

Derefter kan du pille dem ud i din ActionServlet som så:
if (request.getParameter("param1") != null)
String aString = request.getParameter("param1");
if (request.getParameter("param2") != null)
String anotherString = request.getParameter("param2");