Avatar billede fjeh Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt i inputfelt udfra indtastning i andet inputfelt

Hej,

Jeg har følgende kodestump:

<form>
<input size="50" type="text" name="adresse">
<input size="5" maxlength="4" type="text" name="postnr">
<input size="20" type="text" name="by" readonly="on">
<input type="text" name="tlfnr" size="10" maxlength="8">
</form>

Jeg vil gerne have at byen automatisk bliver skrevet, efter postnummeret er indtastet. Jeg har en MySQL database med en tabel indeholdende alle postnumre og tilhørende bynavne i DK.
Der skal ske det at det indtastede postnr bliver trukket ud af inputfeltet og så finder man bynavnet, udfra postnummeret, i databasen. Og så skrives bynavnet i 'by' inputfeltet.

/fjeh
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:58 #1
Prøv at kigge på oles forslag i den her tråd:
http://eksperten.dk/spm/308147
Avatar billede fjeh Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:48 #2
Jo det virker meget fint når jeg bruget et array, som vist i eksemplet du har sendt. Men jeg vil gerne finde bynavnet i en tabel i en MySQL database, i stedet for.

Kan du hjælpe med det?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. oktober 2004 - 08:16 #3
Du kan jo bare lave en statisk fil, udfra byerne i tabellen
Avatar billede fjeh Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:32 #4
Ved ikke lige hvad du mener med en statisk fil?

Er det ikke muligt at kalde en PHP funktion indefra et inputfelt f.eks:

<input type="text" onkeyup="if(this.value.length==4){bynavn(this)};">

Hvor bynavn() er en PHP funktion.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:41 #5
At du kan generer en fil magen til den der er brugt i den anden tråd
Avatar billede fjeh Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:03 #6
Har du mulighed for at uddybe dit svar. Er ikke så stærk i JavaScript og PHP.
Avatar billede fjeh Nybegynder
20. januar 2005 - 09:08 #7
lukker