Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 23:24 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Størrelsen på mapperne

Jeg har en OpenBSD med noget qmail på, nu har jeg en del domæner på den, kan jeg få den til at liste størrelsen på de enkelte mapper eksempel i txt format eller lign. bare så man ikke skal skrive en commando for hver mappe?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2004 - 00:18 #1
hvad med: kommer fra fbsd så jeg skal ikke kunne sige om du opfører sig helt ligesådan på openbsd

du -d 0 -h *

14M    bin
45M    cvs
466K    etc
3.8M    include
7.2M    info
82M    jakarta-tomcat5.0
88M    jdk1.4.2
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2004 - 00:18 #2
smid det i en textfil med

du -d 0 -h * >> bla.txt
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 01:38 #3
Det virker desværre ikke, det ser ud til at den har disse muligheder.

usage: du [-H | -L | -P] [-a | -s] [-ckrx] [file ...]
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2004 - 05:53 #4
du -s -h * > /testfil gør hvad du vil have....
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2004 - 05:54 #5
> = overskriver
>> = tilføjer til filen
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 06:50 #6
Har nu lavet en del løsninger, men det virker ikke helt.

du: illegal option -- h
usage: du [-H | -L | -P] [-a | -s] [-ckrx] [file ...]
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2004 - 13:00 #7
Hvad version af OpenBSD sidder du på?
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2004 - 13:01 #8
hvad giver en "man du"
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 15:39 #9
Den giver følgende

NAME
    du - display disk usage statistics

SYNOPSIS
    du [-H | -L | -P] [-a | -s] [-ckrx] [file ...]

DESCRIPTION
    The du utility displays the file system block usage for each file argu-
    ment and for each directory in the file hierarchy rooted in each directo-
    ry argument.  Note that the system block usage is usually greater than
    the actual size of the file.  If no file is specified, the block usage of
    the hierarchy rooted in the current directory is displayed.

    The options are as follows:

    -H      Symbolic links on the command line are followed.  (Symbolic links
            encountered in the tree traversal are not followed.)

    -L      All symbolic links are followed.

    -P      No symbolic links are followed.

    -a      Display an entry for each file in the file hierarchy.

    -k      By default, du displays the number of blocks as returned by the
            stat(2) system call, i.e., 512-byte blocks.  If the -k flag is
            specified, the number displayed is the number of 1024-byte
            blocks.  Partial numbers of blocks are rounded up.

    -c      Display the grand total after all the arguments have been pro-
            cessed.

    -s      Display only the grand total for the specified files.

    -r      Generate messages about directories that cannot be read, files
            that cannot be opened, and so on.  This is the default case.
            This option exists solely for conformance with X/Open Portability
            Guide Issue 4 (``XPG4'').

    -x      File system mount points are not traversed.

    du counts the storage used by symbolic links and not the files they ref-
    erence unless the -H or -L option is specified.  If either the -H or -L
    options are specified, storage used by any symbolic links which are fol-
    lowed is not counted or displayed.  The -H, -L, and -P options override
    each other and the command's actions are determined by the last one spec-
    ified.

    Files having multiple hard links are counted (and displayed) a single
    time per du execution.

ENVIRONMENT
    The following environment variables affect the execution of du:

    BLOCKSIZE  Block counts will be displayed in units of this size block,
                unless the -k option is also specified.

SEE ALSO
    df(1), fts(3), symlink(7), quot(8)

HISTORY
    A du command appeared in Version 6 AT&T UNIX.

OpenBSD 2.8                    October 4, 1996                              1
Avatar billede signout Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:34 #10
du -k * > /filnavn

lister alle dirs og subdirs hvor du står og skriver det i /filnavn
Størrelserne er i kilobyte
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2004 - 22:52 #11
shit den er gammel, men så længe den virker, så er alt jo godt....

kommer an på hvordan du vil have listet størrelser, og hvordan qmail smider det ind, er jeg ikke lige bekendt med, men nu kan du jo prøve dig frem, der er i hvert fald kommet lidt snak ud af det :-p

du -s -k * > /testfil

tager så bare alle filer/directories og skriver størrelsen på dem
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2004 - 18:44 #12
lukketid?